Schlager-Micke

2012-02-09
23:05:10

Jämntjockt startfält i Göteborg
Efter genomlyssningen av den minut man kan höra av låtarna så vet jag inte om jag har så många intryck att skriva ner. Timoteij låter ungefär som väntat men kanske inte riktigt lika vasst som Kom. Sonja Aldén låter också som väntat, men inte heller det lika vasst som För att du finns. Ulrik Munther gör enkel radiopop utan att beröra allt för mycket och Thomas Di Leva låter också väldigt mycket Di Leva utan att man får någon egentlig wow-känsla. Nej det som sticker ut i den här delfinalen är just att ingenting sticker ut.

Därmed inte sagt att det är rakt igenom dåligt (i så fall hade det ju uppenbarligen stuckit ut). Det som känns mest positivit av det lilla jag hört är rockabillybandet Top cats. De gör en glad dänga och har ju den stora fördelen att de inte har någon låt sen tidigare som folk kommer att jämföra med. Så en skrällvarning är nog värd att utfärda. 

Nu ska jag lägga mig och försöka sova mig i form till morgondagens radiosändning från artisthotellet där jag ska intervjua samtliga artister i P4 Göteborg. Tiden som gäller är 9.30-12.00

Kommentarer:
#1: Oskar

Lycka till med sändningen Micke, nu är den förmodligen över, var bilden den du trodde om självaste Di Leva?



2012-02-10 @ 12:18:26
#2: Micke

Tack Oskar! Sändningen gick bra och jag tyckte faktiskt att Di Leva-intervjun var den jag var mest nöjd med. Han körde inte alls bara massa kryptiska flummiga oneliners utan jag tyckte att han gav ett ärligt intryck och det var intressant att få prata med en artist som man följt i så många år

2012-02-11 @ 14:07:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: