Schlager-Micke

2015-03-04
17:50:00

Semifinaldags i Sveriges bästa schlagernörd!

Nu är det dags för semifinaler i Sveriges bästa schlagernörd. Programmet som ingår i Aftonbladets schlagersatsning Schlager deluxe. Båda semifinalerna kommer att visas i programmet nedan och matcherna är som följer:

Marcus Björkander mot Annika Jansson
Mikael Olofsson mot Henrik Brodin

Det blev ju en minst sagt svettig kvartsfinal mot Patrik senast. Jag var ju själv övertygad om att jag hade förlorat matchen i slutet under textraderna där jag fick helt hjärnsläpp på ”Håll om mig” och omöjligt kunde få fram en röd tråd med bara ett rätt svar. Patrik var ju nära, minst sagt, att vinna där då han nästan svarade helt rätt medan jag var totalt ute och cyklade. Men när det gällde utslagsfrågan så fick jag utdelning för mina siffernörderier. Siffran 670 000 röster på Loreen dök upp i skallen när Tobbe läste frågan och det visade ju sig vara hyfsat nära :)

Detta innebar att jag var klar för semifinal tillsammans med Marcus Björkander, Annika Jansson och Henrik Brodin. Vi är alla personer som känner varandra väl och som vet hur mycket den andra kan. Det har testats på ett antal schlagerträffar genom åren med klubben. Semifinalparen lottades fram och min lott föll på Henrik. Om Patrik var en oönskad motståndare i kvartsfinalen så var det ju samma sak nu. Henrik Brodin ville jag inte möta!

Henrik har varit med i Melodifestivalklubben så länge jag kan minnas och om man bara ser Henrik på bild så tror man nog knappast att han är schlagernörd. Med sitt långa hår så ser han snarare ut som en person som hänger på Sweden Rock eller Metaltown och som ägnar dagarna åt att plöja igenom Metallica-skivor från mitten av 80-talet. Alltså en person som gick vilse och av misstag råkade hamna i den glittriga schlagerbubblan. Ingenting kunde vara mer fel. Henrik är troligtvis den person i Sverige som har mest hårdrockslook i kombination med minst hårdrocksintresse. Här är det enbart Carola, Lena PH, Charlotte Perrelli och riktigt glittriga schlagerdivor som duger. 

Semifinalen mellan Marcus Björkander och Annika Jansson börjar 51.30 in i programmet

Semifinalen mellan mig och Henrik Brodin börjar 59.43 in i programmet

 


Kommentar:
#1: Fisken

Hahahaha! Fantastiskt program.

Blir förvånad att du förlorar semin på ett tekniskt misstag Micke, din motståndare höll ju tutan en decimeter närmre munnen vid varje fråga och det avgjorde...

2015-03-18 @ 17:53:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: