Schlager-Micke

2010-11-29
22:11:11

Startfältet för MF 2011 komplett
Så är då de 32 låtarna och artiserna för MF 2011 klara. Ja, alla utom Anders Fernette som bara timmar efter att han blivit presenterad på SVT:s presskonferens blev diskad eftersom hans låt Don´t stop legat ute på nätet. Det är en överträdelse där reglerna är tydliga och SVT gör det som TV 4 aldrig gör - håller sig till sina regler. Anders plats i tävlingen behöver dock inte vara helt körd eftersom låtksrivarteamet bakom hans låt nu har en vecka på sig att skriva ett nytt bidrag till honom.

Var det då något intressant bakom de sista namnen som presenterades? Nja, tveksamt. Eric Saade (som officiellt presenterades nu men inofficiellt presenterats tidigare) känns dock uppfriskande. Han gjorde ett stålande jobb på scenen med Manboy och även om han kanske inte får vatten över sig den här gången så ryktas det om att hans scennummer lär bli något utöver det vanliga.

De andra namnen som presenterades idag var Shirley Clamp (som ska tävla tillsammans med Jessica Marberger & Vera Prada), Sara Varga, Love generation, Sebastian, Playtones, Linda Pritchard och Linda Sundblad. Inte jättespännande i mitt tycke. Det märks att Christer Björkman fått nobben från ett antal artister för jag har svårt att tro att alla dessa var förstahandsval. Shirley är ju en favorit hos många schlagerfans och jag gillade verkligen hennes tre första bidrag i MF (2003-2005). Hon blev i mitt tycke bättre och bättre för varje år och Att älska dig - inte min kärlek - håller jag jag allra högst. Men nu känns det som att hon tävlar på övertid.

De övriga då? Sebastian gillade jag under idol-tiden men nu har det varit tyst om honom ett tag. Det känns som att han har en lite slumrande karriär. Detsamma gäller Linda Sundblad som först slog igenom i gruppen Lambretta och sen haft några solohits. Men även det var några år sen. När vi ändå är inne på Linda. Linda Pritchard är med i år igen och det är väl bara att hoppas att hennes låt den här gången är roligare än den senaste.

Mina favoriter i startfältet på pappret får bli Melody club, Linda Bengtzing och Danny. Så här ser startfältet ut i sin helhet. 

Luleå (Deltävling 1)

  • Danny - In the Club

  • Dilba - Try Again

  • Jenny Silver - Something in Your Eyes

  • Jonas Matsson - On My Own

  • Le Kid - Oh My God

  • Pernilla Andersson - Desperado

  • Rasmus Viberg - Social Butterfly

  • Swingfly - Me And My Drum

Göteborg (Deltävling 2)

  • Anniela - Elektrisk

  • Babsan - Ge mig en spanjor

  • Brolle - Seven Days And Seven Nights

  • Christian Walz - Like Suicide

  • Elisabeth Andreassen - Vaken i en Dröm

  • Loreen - My Heart Is Refusing Me

  • Sanna Nielsen - I'm in Love

  • The Moniker - Oh My God!

Linköping (Deltävling 3)

  • Eric Saade - Popular

  • Linda Sundblad - Lucky You

  • Sara Lumholdt - Enemy

  • Sara Varga - Spring för Livet

  • Sebastian - No One Else Could

  • Shirley's Angels - I Thought It Was Forever

  • Simon Forsberg - Tid att Andas

  • The Playtones - The King

Malmö (Deltävling 4)

  • Anders Fernette (troligtvis)
    Julia Alvgard - Better or Worse

  • Lasse Stefanz - I Surrender

  • Linda Bengtzing - E de fel på Mig

  • Linda Pritchard - Alive

  • Love Generation - (låt ej bestämd)

  • Melody Club - The Hunter

  • Nicke Borg - Leaving Home


Kommentar:
#1: Daniel

Kul! Men saknar Timoteij och Lilie & Susie



Stått länge i finska tidningar (finne ja! ;) att Systrarna Päivärinta ska va med



Men tydligen inte. Vad hände!!?!?!

2010-12-01 @ 00:24:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: