Schlager-Micke

2010-05-29
13:07:34

Ikväll smäller det

Det är bara några timmar kvar till finalen och jag kommer ikväll att sitta strax till höger om scenen i arenan. Under den andra semifinalen satt jag lika nära men vänster om arenan och även om man såg bra så var det mycket svårt att bedöma hur bidragen lät ljudmässigt. Ljudet inne i arenan är under all kritik och de sämsta jag upplevt på ett ESC.

 

Även om Sverige inte är med i finalen så blir det en hyperintressant utgång. För första gången på många år så finns ingen storfavorit. Det kan vara det mest svårtippade året sedan början av 2000-talet då varje år bjöd på överraskningar och man inte visste varken ut eller in. Personligen håller jag på Turkiet ikväll. Deras rockiga We could be the same har en underbar energi och ett snyggt scennummer. Turkiet placerar sig alltid högt och det tror jag att de gör i år också. Azerbaijan har den i mitt tycke elegantaste balladen. De bör också vara med där uppe. Och hur högt kan egentligen Belgien komma? Frågorna snurrar. Det blir hur som helst en stark final. Inte riktigt lika stark som förra året men jag är som helhet nöjd.

 

Nu ska jag ut i det inte allt för vårlika vädret i Oslo.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: