Schlager-Micke

2010-05-29
13:05:28

Ett vårkallt Oslo

Oslo har väl inte riktigt haft vädergudarna på sin sida den här veckan. Det har knappast varit någon sommarvärme, eller ens vårvärme att tala om även om solen tittat fram lite då och då men ändå så har jag fått bra intryck av stan. Jag hade faktiskt aldrig varit i Oslo tidigare men märker att man lär sig stan snabbare än man kan tro. Den är precis lagom stor för ett Eurovision och det märks att ESC betyder något i stan (vilket det inte märktes i till exempel Belgrad). Och att Norrmännen gillar att fokusera på Sverige märks också. Jag hyr rum på en högskola mitt i stan och föreståndaren här sa att Sveriges fiasko i semifinalen var den stora snackisen runt fikaborden här. Det märktes också när man tittade på förstasidorna i de norska kvällstidningarna. Där är det Annas tårar som är huvudrubriken.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: