Schlager-Micke

2010-03-23
18:11:47

Sverige startar som nummer 6

Anna Bergendahl går ut som nummer 6 i semifinal två i Eurovision Song Contest i Oslo. Det blev klart när de två semifinalerna lottades tidigare idag. Anna är den första som startar efter en reklampaus (som i SVT bara är en, paus) och det har jag svårt att se som något posititvt. Samtidigt har jag hört för få av bidragen i år för att uttala mig om hennes chanser.

Om man ser på vilka länder som är med i Sveriges semifinal så är några så påass starka att man nästan direkt kan räkna de i final. Jag tänker då på Armenien, Ukraina och Turkiet. Men förutom de länderna så blir det intressant att följa hur rösterna kommer att hamna.

Så här ser startordningen ut för de två semifinalerna.

TISDAG

1. Moldavien
2. Ryssland
3. Estland
4. Slovakien
5. Finland
6. Lettland
7. Serbien
8. Bosnien/Herzegovina
9. Polen
10. Belgien
11. Malta
12. Albanien
13. Grekland
14. Portugal
15. Makedonien
16. Vitryssland
17. Island


TORSDAG

1. Litauen
2. Armenien
3. Israel
4. Danmark
5. Schweiz
6. Sverige
7. Azerbajdzjan
8. Ukraina
9. Holland
10. Rumänien
11. Slovenien
12. Irland
13. Bulgarien
14. Cypern
15. Kroatien
16. Georgien
17. Turkiet


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: