Schlager-Micke

2009-05-05
22:34:05

Repetitionerna har börjat i Moskva
För första gången på fyra år är jag inte på plats på Eurovision i år utan får nöja mig med att följa repetitioner och annat via youtube. Malena Ernman har repeterat sin första gång och hur det såg ut kan ni se här.


Nu ska man inte dra för stora växlar av det man ser här. Givetvis kommer bildproduktionen att vara en helt annan och den är nog så viktig. Jag kan själv påverkas väldigt starkt av vissa klipp som kan få låtar att lyfta många steg. Det är därför man är så ovetande om man sitter i publiken huruvida ett framträdande har varit bra eller inte. Hur som helst. Det jag kan tycka är lite tråkigt är att det knappt är någon förändring alls från Globen i det vi ser här. Det var ju ett av problemen med Charlotte förra året. I MF tycker vi att framträdandet ser snyggt och modernt ut men när det jämförs med det som andra länder tar till visuellt ser det anonymt och tråkigt. ut.

Samtidigt hoppas jag att de här kontrasterna med svart och vitt kommer fram tydligt i bild för Malena ser ju ut som en riktigt elegant isprinsessa här. Och jag antar att det är den här vita klänningen hon ska använda även om en vecka.

Kommentar:
#1: Jon-Citron

OM ditt antagande om klänningen är felaktigt så blir jag grymt imponerad av Malenas val av rep-kläder.



Inga slinta joggingbrallor här inte ;-)

2009-05-08 @ 21:57:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: