Schlager-Micke

2009-03-06
15:11:39

Sarah och Lili & Sussie ska till final!

  VS
Sarah lär krångla sig vidare på något sätt                    Lili & Sussie. Foto: Melodifestivalklubben

Årets andra chansen innehåller inte alls samma stjärnglans som de två tidigare årens. 2007 fajtades Magnus Uggla, Nanne Grönvall, Sanna Nielsen, Sonja Aldén m.fl om två eftertraktade platser i finalen. Det kändes som att det behövdes minst tre för att få rum med alla bra låtar. I år finns det tre platser att slåss om men egentligen bara två låtar som förtjänar dom: Sarah Dawn Finer och Lili & Sussie.

Problemet är bara att de hamnat på samma halva i Andra chansen vilket innebär att de mycket väl kan komma att mötas i andra omgången och därmed slå ut varann. Att Sarah vinner sin match mot Scotts är jag tämlligen säker på. Att Lili & Sussie slår ut BWO är betydligt mer osäkert. OM nu Sarah möter Lili & Sussie i andra omgången så finns det bara ett sätt att få båda låtarna till final: Att rösta på Lili & Sussie.

Sarah Dawn Finer är ju nämligen med i Internationella juryns val också och jag tror definitivt att hon är denna hemliga jurys förstaval. Därför tänker jag ha is i magen och rösta på Lili & Sussie för att sen få kuvertet uppsprättat och höra att den elfte finalplatsen tilldelats Sarah Dawn Finer.

Det enda problemet är att jag inte tror att folk generellt tänker så här. De röstar på den låt och det nummer som gör det starkaste intrycket och där är deet mycket ovisst. Ja, först måste ju båda ta sig dit och det hoppas jag innerligt att de gör. Sen startar "operation taktikröstning..."


Kommentarer:
#1: Eva

Är du säker på att du vågar chansa? Tänk om den internationella juryn väljer Caroline af Ugglas istället?



Jag håller med dig att jag vill ha både Sarah och Lili & Susie i final.



Mitt eget dilemma är att jag inte vet om jag kommer att kunna rösta i morgon kväll. Jag sitter på plats i Himmelstalundshallen och frågan är om jag kan sms-rösta då eller ej. Ja, ja... det ordnar sig nog.

2009-03-06 @ 18:42:54
#2: Jerry

Jag vågar inte chansa. Är ganska säker på att de valt af Ugglas som sitt förstahandsval och att missa Dawn Finer i finalen vore katastrof.

2009-03-06 @ 19:41:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: