Schlager-Micke

2009-04-23
15:59:58

Varför är Stanely inte med i Sten & Stanley?
Ibland hakar jag upp mig på märkliga detaljer och en av de var jag bara tvungen att reda ut i mitt program Smakstart. Sten & Stanley är ju ett av Sveriges kändaste dansband och har så varit i över 40 år. Sten Nilsson i Sten & Stanley är ju ett riksbekant ansikte, men vem sjutton är Stanley? Trots att Sten & Stanley är en hel dansbandsorkester så är ingen av de resterande medlemmarna Stanley utan bandet består av den ständigt leende Sten + några till som aldrig nämnts vid namn.

Faktum är att Stanley inte varit med i Sten & Stanley sen 1967 vilket sammanfattar 42 år av falsk marknadsföring. Än mer förvillande blir ju bandnamnet de gånger de betecknats som Sten & Stanley - Sten Nilsson. Det antyder att det är Sten & Stanley tillsammans med Sten Nilsson. Om Sten Nilsson verkligen är Sten Nilsson så innebär det ju plötsligt att varken Sten eller Stanley är med i Sten & Stanley!

Det här togs upp i Smakstart under onsdagen och vår flitiga producent Therese filmade var lilla utredningscentral inne i studion och la upp den på youtube. Så här kan det går till en dag på jobbet för mig.



Kommentarer:
#1: Holger

Fantastiskt kul, Micke. Mer sådant här.

2009-04-23 @ 18:11:41
#2: Daniel

Helt Stanley-tollig nu.. men klart.. rätt ska va rätt!

2009-04-27 @ 14:18:57
#3: Brita

HAHA! Mycket roligt inslag!

2009-04-27 @ 22:39:51
#4: Brita

HAHA! Mycket roligt inslag!

2009-04-27 @ 22:40:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: