Schlager-Micke

2008-10-17
18:03:41

Dags för ny programledarinsats
I början av sommaren så var jag med på en inspelning av tillställningen Second chance contest. Det är Eurovision-fanklubbarna i Europa som har sin egna tävling där varje lands fanclub röstar fram sin favorit från sitt lands uttagning. Därefter tävlar alla de mot varandra och slutligen blir det en vinnare. Eftersom Sverige vann hela tjottaballongen förra året, då Cara Mia visade sig vara en enastående fan-favorit i Europa, innebar detta att Sverige fick i uppgift att arrangera Second chance contest i år. Jag och Kris Boswell från Melodifestivalklubben är programledare och jag lyckades faktiskt se en nyhet om mig själv i samband med den förra inspelningen. Det är inte allt för ofta det händer, men gylleneskor.se hade snappat upp detta och dessutom lagt in en bild där de bakat in mig och Sanna Nielsen (som är Sveriges representant i årets Second chance med Empty room) till artikeln. Se själva här: http://www.gylleneskor.se/artikel/eurovisionens-andra-chans-spelas-i-stockholm-i-helgen

Det som sker i helgen är att vi ska spela in omröstningen. Därför har jag packat ner min 30-årskostym som jag fick av mina föräldrar i 30-årspresent. Är det någon gång den ska användas så är det väl när man ska räkna poäng i en eurovisionomröstning!

Kommentarer:
#1: Linda

Superspännande, varmt lycka till!

2008-10-17 @ 20:20:09
#2: Micke A

Jag är avundsjukare än Nanne Grönvall! Den som ändå fick säga Spain four points, España quatre points inför en Europapublik... suck. :)

2008-10-17 @ 22:23:10
#3: Micke A

Eller Espagne är det förstås!

2008-10-17 @ 22:23:46
#4: Dulle

Grattis! Du ar kandis nu! ;)

2008-10-18 @ 16:33:01
#5: Micke

Det där citatet med rösträkningen på Gylleneskor visade sig inte vara helt sant så du behöver inte vara så avundsjuk Micke. Vi anropar bara de olika länderna och upprepar inga poäng. Det hade tagit en vansinnig tid så det var nog lika bra.

2008-10-20 @ 14:16:17
#6: Hasse

När kommer Caramia II? ;-)

Snart är det dags igen. <br><a href="http://wwwc.aftonbladet.se:80/atv2/popupwmp.html?id=categories/Nyheter/KjellochPar/0710/7381" target="blank">Dags för vadå?</A><br></p></p>

2008-10-22 @ 08:46:25
#7: Hasse

Hoppsan här gick det inte att lägga in "taggar" ser jag ;-)

2008-10-22 @ 09:02:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: