Schlager-Micke

2008-10-12
11:06:25

Äntligen har jag fått en personsida på SR
Sveriges radio har så kallade personsidor för de som jobbar inom företaget. Men med tanke på den mångfacetterade mix av olika anställningsformer som finns inom företaget så är det ganska svårdefinierat vilka som kan anses jobba på Sveriges radio. Jag som har egen firma men har SR som kund har befunnit mig i något slags gränsland en längre tid. Men sen jag blivit programledare för Morgonskiftet så har nu även jag fått en egen personsida på SR Jönköpings hemsida. Texten, den personliga beskrivningen snickrade jag på ett bra tag men blev till slut klar. Här kan ni se slutresultatet:

http://www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/program/artikel.asp?ProgramID=3242&Artikel=2353118

Om ni vill höra hur jag låter i radion när jag sänder på morgonen så finns det även en länk för det. Man kan lyssna på det som sänts de senaste 30 dagarna inom SR och om ni klickar på den här länken kommer ni till lyssningsarkivet för SR Jönköping. Jag hörs i etern mellan 06.00-09.00 på torsdagar och fredagar.

http://www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/program/index.asp?ProgramID=53

Kommentarer:
#1: Maria N

Vilken fin sida! :-) O trevlig att du fick med lite odiskret reklam för klubben där oxå ;-)

2008-10-12 @ 12:53:19
#2: Fisken

Låter stabilare än Dr Alban det där! Kul!



Angående mest kollade youtube klipp på svenskar var jag övertygad om att den kräkandes Nattlivstjejen låg etta, hon har åtminstone över 10 miljoner views nu när jag kollar runt lite. Det är ju sådana sköna svenska babes man vill att alla macho-italienare ska få syn på så att man slår hål på myten om villiga, sextörstande och råfräscha svenska brudar. Men mensvärk..., är det inte en hederlig bakfyllespya?



2008-10-12 @ 19:33:16
#3: Micke A

Fisken: Hon sa i någon intervju tror jag att det kan ha varit hämtlasagnen som hon åt tidigare på kvällen också!

2008-10-12 @ 22:15:44
#4: Capoeria David

Som i dessa nobelpris tider kan jag bara säga en sak! Äntligen!!



Dessutom har jag en sådan här internetradio numera till stereon så nu kan jag lyssna på dig på dina dagar även i Uppsala! när jag äter frukost, Fantastiskt!



Jag önskar "enjoy the silence" med Depeche Mode och så vill jag hälsa till alla mina kompisar i uppsala!



2008-10-13 @ 15:30:43
#5: Micke

Fisken: Tjejen som spyr finns visserligen på flera olika klipp men inte ens om man räknar ihop de kommer man i närheten av den där 1-åriga unden som skrattar som har 63 miljoner views (för jag antar att du nämner detta med tanke på att jag tog upp det i morgonprogrammet sist).



Kul att ni lyssnar. Det låter som en bra morgonvana du fått igång David:-)

2008-10-14 @ 00:11:14
#6: Annika

Håller med Maria om att det är en fin sida ... men stavnings-Maja hittade ett stavfel på sidan - officiell stavas just så och inte med ett "f". :)

2008-10-14 @ 14:17:20
#7: Micke

Du lär hitta fler Annika, korrekturläsning av bloggen hinner jag bara med när jag har överflöd av tid;-)

2008-10-14 @ 15:12:49
#8: Fisken

Morgonvana? Du skojar väl? Jag körde en webblyssning på kvällskvisten. :-)



2008-10-14 @ 16:59:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: