Schlager-Micke

2008-05-22
15:53:04

Programledaren kastade ett äpple på mig!
Jag hade en bra plats på genrepet igår kväll. Riktigt bra. Jag satt några meter från där catwalken slutar på scenen och när de två programledarna pratar står de riktigt nära. Det bästa är att jag sitter på samma plats ikväll på sändningen av semifinal 2 så jag ska göra allt för att försöka synas i rutan. Nej förresten, inte allt, glöm det där....;-)
image204
Jag framför scenen igår kväll. Min stol är några meter härifrån.

Men det är en speciell känsla att sitta några meter från där Europas TV-blickar riktas ikväll, samtidigt är man så långt ifrån verkligheten. När jag tittar på artisterna på scenen vet man inte om de gjort bra ifrån sig eller inte. Man vet inte om de satt kamerorna, man vet inte om de sjungit rent eftersom alla låter sångmässigt bra när man är i arenan. Sen när man ser det på TV inser man att en del låter skit.

I början av genrepet igår kastade programledaren Zeljko Joksimovic ett äpple ut i pubiken. Det var precis när jag skulle ta kort på de, därför upptäckte jag precis när jag tog kortet att han kastade äppet på mig! I all hast använde jag den andra handen för att försöka ta en enhands-lyra men det är inte det lättaste. Äpplet var rejält stort. Så äpplet studsade istälet ur min hand och hamnade i huvudet på en man soms att framför. Zeljko skrattade och gjorde en ursäktande gest och sen fortsatte det hela. Synd att jag inte fick tag på det där äpplet, det hade jag säkert kunnat kränga på blocket..
 
image203
Programledarna Þeljko Joksimoviã och Jovana Jankoviã

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: