Schlager-Micke

2008-05-26
17:35:14

På efterfest med Carl Bildt
Efterfesten i lördags på Euroclub i Belgrad blev en sen historia. Jag var ju inte på världens bästa humör först. Och eftersom jag inte hade någon biljett till efterfesten så gällde det att komma dit tidigt för då tittade då inte särskilt noga på biljetterna. Presskonferensen med Dima Bilan hade jag ingen lust att gå på utan jag drog direkt och köpte en macka och stack sen till efterfesten. Jag behövde inte jaga bijett särskilt länge eftersom jag fick en av en kollega i mf-klubben som inte skulle dit.

Inne på Euroclub dök Christer Björkman upp på scenen för att dela ut vissa priser som fans, låtskrivare och press röstat fram. Högtalarna inne på Euroclub finns verkigen överallt och ljudet är svinhögt så var man än stod gick det inte att undvika Björkmans skrikande i micken. Fansen röstade fram Armeniens Sirusho till årets artist. Portugal fick pressens pris och Rumänien röstades fram av låtskrivarna som den bästa låten. 

Annars så var efterfesten ungefär som en vanlig kväll på Euroclub. Probemet med årets Euroclub har varit att lokalen är på tok för stor. Därför har det aldrig bivit någon riktig stämning där inne och eftersom högtalarna är i varenda liten vrå har man knappt kunnat gå ifrån någonstans. I så fall var man tvungen att gå ner en trappa och det gjorde jag in på småtimmarna. Plötsligt såg jag en samling personer och ett gäng pressfotografer trängas en bit bort. Jag tänkte att det var någon av årets artister som kommit men när jag gick dit för att kolla insåg jag att det var Carl Bildt som var där. Iförd den numera klassiskt smaklösa kavajen från grammisgalan. Han verkade vara på gott humör men jag hann aldrig fråga om han ville sjunga "Fyra bugg och en Coca cola" innan han försvann.

image211

Kommentarer:
#1: Stege

Hallå MO

Haver som vanligt läst din skrivande med nöje, både din glädje och din bitterhet. Det var nästan lite komiskt så upprörd du var efter Ryssarnas seger, även om jag i sak delar din åsikt så var det enda jag hade framför ögonen: en muttrande och frustande Olofsson spelandes bowling i Jönköping. He-he!

Jag tycker faktiskt synd om Charlotte för låten höll för en klart högre placering än den som det blev. Att Azerbadjan och Spanien ens fick framföra sina bidrag i lördags tycker jag är ett skämt, framförallt Spanien borde skämmas för de är väl direktkvalificierade?! Så dåliga får man inte vara.

Jag tycker nog att de svenska bidragen har en tendens att vara en smula svaga scenmässigt när det kommer till ESC. Dax att tänka till! Norges och Sveriges scenshower hade samma intensitet trots att snabbheten i låtarna skilde sig väsentligt. Det säger sig självt att det inte håller.

2008-05-26 @ 18:14:02
#2: Olaiemmy

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2008-10-06 @ 14:48:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: