Schlager-Micke

2008-01-31
19:54:13

Malta flörtar med öst
Malta är ett av få länder som kan jämföras med Sverige när man mäter schlageryra. De satsar verkligen stenhård år efter år och har varit snubblande nära flera gånger att vinna. Ett eurovision på Malta vore ju en ren dröm ur turistsynpunkt så jag är glad att de fortsätter att storsatsa. I lördags avgjordes finalen på Malta och vinnarlåten hette Vodka. Den spelar på alla tänkbara klychor men är absolut en frisk fläkt och blir nog en grym partyhöjare i Belgrad. Jag ser redan framför mig vilken stämning det kommer att bli på Euroclub när de kör igång den här. Frågan är bara hur mycket poäng de får från Ryssland:-)

Varsågoda!

Kommentarer:
#1: Brita

Det är ju absolut en bra partylåt! Men vilket språk sjunger hon på? Man hör ju inte ett enda ord. Nånting om att "the russians are bad" ???
Ska bli spännande att se om den kan sticka ut i startfältet. Numera behövs ju tyvärr en dancing lasha tumbai för att komma högt upp i placering...

2008-01-31 @ 23:10:21
#2: Micke

Tro det eller ej men hon sjunger faktiskt på engelska. Men jag tycker också att det är svårt att höra vad exakt hon sjunger, men det här är texten i refrängen i alla fall, utskrivet:

Vodka ? that?s the secret word
Vodka ? and they want it so bad
Vodka ? I?ve deciphered the code
Got a rush in the head
Vodka ? a transparent word

2008-01-31 @ 23:45:51

Good web with cool info. Thanks.

2010-10-28 @ 10:12:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: