Schlager-Micke

2008-01-10
19:37:42

Intresseklubben
Som jag nämnde innan jul på den här bloggen så var jag då i Jönköping några veckor för att göra en serie till SR Jönköping. Serien fick till slut namnet Intresseklubben efter förslag från min kompis och kollega Martin Eriksson (nej, det är inte E-type). Det är sammanlagt 10 inslag som egentligen inte har så mycket mer gemensamt än att jag tycker att allt är intressant och kul.

Intresseklubben hade premiär i går (onsdag) i programmet Pettsson & compani på SR Jönköping och kommer att sändas varje onsdag nio veckor till mellan 11 och 11.30 på samma kanal. Det första inslaget som gick igår handlade om en synnerligen fascinerande människa som jag intervjuade som hade ett fantastiskt minne (jag lovar, det är ett understatement..). Det blir även ett avsnitt till med honom, Viktor Storm som han heter, men jag hade kunnat göra hela ersien med bara Viktor känns det som. Så mycket material hade jag med nördiga fakta, men det kanske hade blivit tröttsamt för alla utom mig.

Om ni vill lyssna på det så kan ni antingen klicka på www.sr.se/jonkoping och därefter klicka på lyssna och sen klicka på onsdagen 9/1 11.00-11.30 (inslaget kom drygt 11.20). Eller så klickar ni på Pettsson & Co i vänstra kolumnen och därefter på Intresseklubben i högra kolumnen. Där får ni också se min käcka bild på när jag intervjuar en apa som på något sätt var den mest symboliska bilden för hela serien. Fråga mig inte varför..

image121

Kommentarer:
#1: Brita

Jættebra program Micke! Grattis! Blir det bara ett program om han Viktor? Jag vill gärna høra mer om honom. Kram

2008-01-10 @ 21:58:48
#2: Hasse

Det var trevligt att lyssna på ditt inslag. Ser fram emot att få lyssna på nästa del. Du kan väl vara snäll och lägga in en blänkare i bloggen när nästa del har sänts. Mitt minne är minst sagt uselt.
Praktiskt bloggtips:
Jag ser gärna att du lägger in direktlänken så att den öppnar i ett nytt "fönster".
Direklänken till veckans inslag är http://www.sr.se/webbradio/?type=broadcast&Id=954064&BroadcastDate=&IsBlock=0

2008-01-11 @ 07:29:39
#3: Elin

Men Micke! Det namnet var ju MITT förslag!! ;)
(nästan, iaf)

Ska lyssna på programmet när jag kommer hem! Trevlig helg :)

2008-01-11 @ 15:41:00
#4: Micke

Ursäkta Elin, när jag kollar ditt inlägg igen med olika namnförslag så ser jag ju att du faktiskt hade ett snarlikt förslag så du bör ju absolut creddas för det. Sorry att jag glömde bort dig:-(

2008-01-13 @ 18:06:34
#5: Martin

Elin är säkert snäll, trevlig och allt det där.

Men äras den som äras bör, säger jag. Aight!=)

Hur såg det snarlika förslaget ut då?

Till dig som undrar om kommande inslag i serien är lika bra så är svaret jakande.

2008-01-14 @ 15:32:29
#6: Micke

Nu minns jag inte om Elins förslag kom innan ditt Martin, men jag tror det. Det var hur som helst "Intresseklubben sektion Jönköping antecknar". Lite för långt som namn men inledningen var ju precis det jag behövde.

Ni får väl antingen stämma varandra eller köra delad upphovsrätt. Själv skulle jag föredra alternativ ett, det är mycket roligare:-)

2008-01-15 @ 00:30:21
#7: Micke igen

Du har helt rätt Hasse. Självklart är det smidigare att lägga direktlänken, jag vet inte hur jag tänkte när jag inbillade mig att det var enklare att förklara hur man ska klicka hit och dit på fem rader...

Jag ska påminna dig om kommande delar och då med länk.

2008-01-15 @ 00:32:45

Very well done. I enjoyed the site.

2010-01-25 @ 11:18:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: