Schlager-Micke

2007-09-24
17:09:41

Nypremiär för Schlagermicke

Hej igen alla trogna bloggläsare! (och alla otrogna också för övrigt) Välkomna tillbaka till min blogg. Eller det kanske är jag som ska säga välkommen tillbaka till mig själv. Ni verkar ju ha besökt min blogg betydligt flitigare än jag nu under pausen..;-)

Jag har ju tagit sommalov ett tag, ja ända in i hösten faktiskt. Även om det i ärlighetens namn känns som att det varit höst hela tiden sen jag skrev sista inlägget...Sommaren är ju ingen högsäsong för schlager direkt och när jag dessutom hade en hel del annat att göra så tyckte jag det var bäst att göra som i den gamla hederliga skolan, ta ett rejält sommarlov. Jag jobbade på Sveriges radio Jönköping under några veckor i somras. Det innebar tyvärr att jag missade schlagerpride i år. Extra surt när jag såg att Uffe "Nästa weekend" Persson var där och uppträdde....
Hur som helst så fick jag förnyat förtroende på radion nu i höst så för tillfället befinner jag mig alltså i Sveriges Jerusalem och jobbar som reporter på nyhetsredaktionen. Men jag kommer tillbaka till Stockholm om drygt två veckor.


Men innan dess så inträffar Melodifestivalklubbens stora höjdpunkt, årsträffen. Den är vanligtvis i Stockholm men i år kommer vi att hålla till i Karlskrona. Jag har aldrig ens varit i Blekinge så det kommer att bli en ny upplevelse. Lita på att ni kommer att få en rapport därifrån till bloggen för klubbträffen brukar vara en mycket minnesvärd tillställning. Då får jag också veta om jag blir omvald till styrelsen. Eller om jag gör en "Leijonborg" och avsätts eftersom jag inte inser själv att min tid är förbi. Nu på lördag, den 29:e september, vet jag hur det blev.


I övrigt så kommer ni nog att känna igen det mesta på den här bloggen. Mestadels schlager blir det ju, men kryddat med lite annan TV-underhållning då och då. Om ni trodde att jag redan gjort listor om allt så trodde ni fel, det kommer att komma nya. För jag kan garantera att det finns långt många fler listor i mitt huvud än de jag publicerar här. För några veckor sen listade jag, på väg till mataffären, mina fem värsta idrottsminnen som jag bevittnat framför TV:n. Detta var en slags bearbetning av den frustration jag kände just då över de två försmädliga fjärdeplatserna i friidrotts-VM för Sanna Kallur och Stefan Holm. Den listan faller ju utanför ramen för den här bloggen så den får jag ta någon annanstans. Men Kallur och Holms fjärdeplatser kom hur som helst inte med i topp-fem. Jag grämde mig ju bara någon dag efter det och det är skåpmat i jämförese med andra idrottsliga traumatiska upplevelser.


Hur som helst, känn er välkomna tillbaka till min blogg. Nu kör vi!


Kommentarer:
#1: Stege

Äntligen mannen. det har varit en svår sommar under vilan. Sveriges schlagervänner kan nu andas ut.

2007-09-25 @ 07:00:32
#2: Brita

För att citera Gert F: ÄÄÄNTLIGEN! Har varit inne på bloggen varje dag under sommaren ju. Du kan väl skriva lite om Idol också? KRAM

2007-09-25 @ 17:29:35
#3: Maria

Äntligen!! Jag lyckades ju bli reglebunden besökare av bloggen ungefär lagom till att den gick till sommarvila, så det är trevligt att ha dej back-online igen :-)

2007-09-25 @ 18:31:23
#4: Tommy från Umeå

Jag tillhör de otrognas skara då det var en nyhet för mig att du bloggade.. :-) Kul att läsa att du skriver om sport med.

2007-09-25 @ 20:15:12

Kul! När det gäller idrottsminnen kan man kanske gissa att Vitryssland -02 ligger ganska högt upp? Så här i efterhand skulle jag också lyfta fram Senegal -02 -- där hade vi verkligen slagläge i turneringen ...

2007-09-25 @ 20:30:51
#6: Markus Gunnervall

Om man ger någon lillfingret så får man också ge hela handen heter det ju. Kom igen nu Micke och bjud oss på din värsta sport-topp-5, åtminstone som kommentar på inlägget. Jag instämmer i att Senegal-02 är en stor besvikelse

2007-09-26 @ 08:34:04
#7: Joel (vi sågs på Smask, Bosses kompis)

Mycket roligt att ha hittat denna blogg :) Och jag instämmer med föregående skrivare, jag vill oxå se listan över sportögonblicken! =)

2007-09-26 @ 15:01:31

Your website is extremely interesting

2009-06-02 @ 10:37:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: