Schlager-Micke

2007-05-13
01:46:36

Molitva!
Tack Marija för segern! Du räddade hela kvällen i en resultatlista som var allt annat än rolig. Turkiet 4:a, Ryssland 3:a Armenien  8:a. Sverige 18, Frankrike näst sist, Lettland 16. Nej, det här var väl ingen stor kväll i mina ögon men en fantastiskt bra låt vann så då kan man ju skita i alla andra placeringar. Den här segern bryter flera mönster. Det är en ballad, den sjungs inte på engelska och det är en nästan obefintlig scenshow. Det var verkligen en låt och en sång som vann. Precis som Marija själv sa på presskonferensen som jag kom från nu för en liten stund stund sen. Nu sitter jag i presscentret och ska iväg till efterfesten. Jag är grymt hungrig, och lite törstig också kanske. Det kommer bli en sen natt:-)

Kommentarer:
#1: Stegrud

Hello MO!

Inte spänn får du av mig... fast jag håller med att det har varit högt läsvärde på dina inlägg. Roligast var när du dansade med en deltagare och inte förstod det förrän efteråt.

Badminton med sillen och fisken snart?

Stege

2007-05-13 @ 13:27:53
#2: Brita

Jag som trodde att Markus Gunnervall var en pseudonym för Micke själv? Efter alla 8-euros drinkar?

2007-05-13 @ 15:34:20
#3: Markus Gunnervall

HAHA! Ingen risk. Men jag tror att vi är rätt lika på det sättet av vi gärna ser världen med siffror och statistik.

Markus

2007-05-13 @ 22:33:12
#4: Niklas

Äh va fan Micke.... Kom hem till mig! Jag bjuder på kaffe å en macka som tack för bloggen! Jag har även lite euro mynt över sen min helsingforstripp som jag skulle kunna donera... fast vid närmare eftertanke. Jag tror jag skaffar ett fadderbarn...0,80 euro om dagen:-)

2007-05-14 @ 01:17:28
#5: Sigveoda

Keep up these useful pieces.

2010-04-08 @ 07:36:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: