Schlager-Micke

2007-05-14
19:29:44

Hemma igen
Så då är man hemma i vardagen igen efter att ha levt i en bubbla i över en vecka. De flesta från Melodifestivalklubben som var i Helsingfors reste tillsammans på Silja line tillbaka till Stockholm. En resa som jag var ansvarig för och visst var man lite nervös att de i biljettkassan på Siljaline-terminalen skulle säga "Va, Melodifestivalklubben? 34 personer? Nej någon sådan bokning finns inte registrerad". Utanför byggnaden satt nämligen alla de 33 andra resenärerna från klubben som skulle med. Men det hela gick bra. Jag fick alla hyttnycklar, buffébiljetter och allt vad det var och så klev vi på ombord. Jag var dödstrött men lyckades ta mig till buffén och väl där fick jag verkligen valuta för pengarna. Äntligen riktig mat och hur mycket både mat och dryck som helst fick man. Därefter hade vi tänkt sjunga karaoke för glatta livet på club Bali (som nattklubben högst upp på däck 12 hette) men karaoken var helt fullbokad. Helt sonika tog vi fram en laptop, satte oss utanför en av hissarna där de fanns en del fritt utrymme och sjöng schlager-karaoke själva. Visst blev en del gäster lite överraskade när de klev ur hissen på just vår våning och möttes av allsång och applåder men det verkade uppskattat.

image43

Annars blev det en ganska lugn resa. Jag orkade inte riktigt festa till ännu en dag utan det blev lite softare, däremot inte så mycket tidigare. Men eftersom resan hem verkade vara mycket lyckad så har jag blivit utsedd att försöka fixa en schysst hemresa från Belgrad nästa år och tåg verkar vara det hetaste alternativet. Och visst, det vore trevligt med en schlagervagn, bara det finns karaoke!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: