Schlager-Micke

2007-03-25
18:42:55

Melodifestivalen invaderar trackslistan
Det händer ibland att jag slår på mitt gamla favoritprogram från barndomen, tracks i P3. Igår var en sådan dag och direkt efter programmet kände jag bara en sak. Kan inte Kaj Kindvall vara vänlig och frysa läget, stänga ligan som i NHL. Kan inte listan se ut som den gjorde igår, året om? För så bra som toppen av listan var igår har jag nog aldrig varit med om tidigare. Jag var bara tvungen att rösta. Men det var inte det enklaste. Här gällde verkligen "kill your darlings". Topp 5 såg ut så här:

1. The Ark - the worrying kind
2. The Ark - Absolutely no decorum
3. Mika - Grace Kelly
4. Måns Zelmerlöv - Cara mia
5. Anderas Johnson - a little bit of love

Att the Ark skulle gå direkt in på första plats med the worrying kind var iof inte så överraskande. Samtidigt är deras rocksymfoni absolutely no decorum om möjligt en ännu bättre låt. Mikas Grace Kelly är så sjukt bra att jag lyssnar på den konstant, på väg till bussen, under brevbäringen, under matlagningen. Jag får aldrig nog av den. Dessutom två av årets bästa mf-låtar på plats 4 och 5. Och som om inte detta vore nog så var både Magnus Uggla och Elin Lanto med bland de låtar som testades utanför listan.....+ Orups välgjorda Indiedrottning, icke att förglömma.

Man får bara rösta på fem låtar och sällan har jag slitit mitt hår (som jag iof inte har, men skitsamma) så mycket över detta faktum. Men jag offrade bl.a. the worrying kind med argumentet att den förmodligen kommer ligga 1:a nästa lördag också. Kan inte tänka mig annat. Åker den ner från toppen gör jag som Göran Persson och tar på mig hela skulden för det inträffade......

Kommentarer:
#1: Brita

Om du gillar the ark, har du sett denna??? shitgood
http://www.youtube.com/watch?v=A7bYRdTgEB0&mode=related&search=

2007-03-30 @ 23:37:03
#2: Niklas

e-mail:[email protected]

2007-04-06 @ 01:15:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: