Schlager-Micke

2007-03-10
11:21:25

Måns eller the Ark.....

Nu har jag lyckats gardera mig ganska rejält. I dalademokraten tippade jag ju Måns som vinnare men när jag blev intervjuad av SVT:s "ABC" igår så sa jag.....the Ark. Nu vil jag faktiskt hävda att det inte enbart är mesighet, bara lite. När man väl ser the ark repa och inte minst på gårdagens genrep i globen så kan man inte låta bli att ryckas med. Låten växer och växer och känns nu faktiskt som en riktig hit. När jag hörde den först tyckte jag att deras nuvarande radiohit "Absolutely no decorioum" skulle ha passat mycket bättre med sin power-refräng men "the worrying kind" är inte dum! Måns låt har känt lika bra hela tiden och refrängen är ju maffig. Under genrepet igår satt jag bredvid mannen som är orsaken till att Måns överhuvudtaget kan stå där på globens scen. Han var en av de "superhemliga" 16 jurymedlemmarna och var den enda som ville ha med Cara mia bland de 32. Alla andra 15 sa nej....

Men det lär stå mellan Måns och the Ark ikväll. Det visar bland annat melodifestivalklubbens undersökning som genomfördes på arenan. 411 tillfrågade. Det här är resultatet:


1. The Ark - the worrying kind: 122 röster
2. Måns Zelmerlöw - Cara mia: 108 röster
3. Andreas Johnson - A little bit of love: 58 röster
4. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag: 28 röster
5. Sonja Aldén - För att du finns: 23 röster
6. Marie Lindberg - Trying to recall: 21 röster
7. Sarah Dawn Finer - I remeber love: 20 röster
8. Samba sambero - Anna Book: 15 röster
9. When the night comes calling - Sebastian: 12 röster
10. Jag tror på människan - Tommy Nilsson: 4 röster


Kommentarer:
#1: Anton

Ja, det kanske blir The Ark ändå... Själv hoppas jag på Måns, men hans orutin kanske får stå tillbaka för hans bra mycket mer karismatiske konkurrent. Ser fram emot en nervkittlande batalj. Jag gillar verkligen din schlagerblogg, Micke. Har njutit av att läsa dina inlägg och åsikter som så ofta råkar stämma bra med mina egna. ;-)

2007-03-10 @ 17:45:15
#2: Stegrud

Ja, som höll på läraren....
Nåja. topp 10 i Finland månne?

2007-03-10 @ 22:12:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: