Schlager-Micke

2007-12-12
01:00:39

Christer Björkman gör mig förundrad den här gången
I den intervju som Gylleneskor gjorde med Christer Björkman vid presskonferensen reagerade jag på hans uttalande om jokrarna. Utdrag ur intervjun:

Hur är det med jokrarna nu, hur bör de komplettera startfältet?

- Jag behöver inte gå så mycket på låtarna i år. Alla låtar och bredden finns ju redan. Vinnarlåten finns redan med bland de första 28 bidragen. Det är kul för då kan jag välja mer fritt och hitta lite roliga och annorlunda låtar i stället. Jag behöver alltså inte ta fram några egentliga vinnarkandidater således, menar Björkman.

Visst är det bra att vara nöjd men här låter det som han har blivit lite väl nöjd. Finns det ingen ambition att försöka locka med något stort namn alltså? Björkman brukar sätta ribban högt så det här uttalandet gör mig lite fundersam.

På frågan om jokrarna ger han också ett oväntat rakt svar.

Gylleneskor fick ju en del intressanta förhandstips angående jokrarna och de byggde på väldigt starka tips.

- Ja, jag vet, men jag kan säga att inget av de namnen (Alcazar, Carola & Andreas Johnson, Lena Philipsson & Orup, Amy Diamond) är rätt! Jag har sju artister och låtar som jag väljer mellan nu och ingen av de namnen har förekommit någonstans i förhandsspekulationerna. Ingenstans alls.


Kan vi en gång för alla stryka Carola ur diskussionen nu? Nja, riktigt säker kan man aldrig vara känns det som.

Hela gylleneskors intervju med Björkman kan läsas här:
http://www.gylleneskor.se/view_news.php?newsID=1303

Kommentarer:

Vad kan jag ge min flickvän i julklapp? behöver lite tips.

2007-12-12 @ 01:14:03

hej! ha en bra natt! :)

2007-12-12 @ 01:14:54
#3: Micke

Om du vill ha en kärleksfull jul med din tjej tycker jag du ska köpa CD:n Absolute christmas. Om du vill göra slut ska du köpa Loket & Harald Treutigers julskiva från 1993.

2007-12-12 @ 23:51:16
#4: Hasse

Här kommer dom bästa råden från en julklappsexpert. Välj i listan vad du tycker hon är värd och vad din plånbok klara av:
1. En resa ( minst 14 dagar) till betydligt varmare trakter med full service helpension, SPA och massage.
2. En weekend på ett SPA i Sverige "ALL INCLUDE" Opps...Se upp så at inte vinerna är för dyra ;-)
3. En timmes massage hos den bästa lokala Massören-
4. Ett presentkort på fotvård.
5. Biljetter tiill något du gärna vill gå på själv kanske "Iron Maiden" eller "Dolly Parton" eller premiären till "Hep Stars The Musical" av Uffe Larsson med arrangemang av Mr Grönvall, eller premiären på " Dirty Dancing".
5. Smycken, Det går alltisd hem.
6. En biobiljett + popcor + coca cola.
7. Schlager T-shirt kan beställas från www.melodifestivalklubben.se

Lycka till med att träffa rätt i "julklappsdjungeln", och GOD JUL och GOTT NYTT schlagerår.

2007-12-14 @ 22:55:45

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!

2008-05-05 @ 11:30:48

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2010-09-08 @ 12:47:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: