Schlager-Micke

2007-04-09
21:35:16

Det verkar som att trackslyssnarna har uppfyllt min önskan:-)
För att citera mig själv från söndagen den 25:e mars: "Kan inte Kaj Kindvall vara vänlig och frysa läget, stänga ligan som i NHL. Kan inte listan se ut som den gjorde igår, året om?" 
Toppen av trackslistan var nämligen då så ruskigt bra att det bästa som kan hända är att den ser likadan ut så länge som möjligt. Nu har det gått två listor till och, tro det eller ej, topp-3 är fortfarande identisk!

1. The Ark - the worrying kind
2. The Ark - Absolutely no decorum
3. Mika - Grace Kelly 

Måns ligger fortfarande topp-5 med Cara mia och det finns fler mf-artister kvar på listan, Andreas Johnson, Magnus Carlsson, Sebastian, Sarah Dawn Finer.......dessutom är Thomas Andersson Wij 6:a med sin version av Carolas Evighet. Jag vet att många i melodifestivalklubben inte alls gillade hans tolkning av låten, men jag tycker den är kanon. Södermalm möter "Golden hits" eller hur man nu ska uttrycka det lite lokal-stockholmskt.. 

The Ark släpper sin nya skiva Prayer for the weekend nu i veckan. Den måste ju bara inhandlas! Med Absolutely no decorum och The worrying kind som spår så kan det ju inte bli fel, även om resten av skivan skulle hålla "Las Vegas-klass".

Appropå Las Vegas så måste jag faktiskt säga till Martin Stenmarcks försvar att hans senaste skiva 9 sanningar och en lögn är fantastiskt bra. En av få skivor där varje låt skulle kunna vara en förstasingel. Oj vad jag håller på och gör reklam för allt och alla nu märker jag. Och inte får jag betalt för det ens....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: