Schlager-Micke

2009-02-28
13:29:40

På plats i Malmö
Jag anlände igår till min syster i Lund och är nu på väg in till Malmö för att först vara med på Melodifestivalklubbens uppvärmningsmiddag och därefer sticka till nya Malmö arena för själva sändningen ikväll. Egentligen är det inte en stor upplevelse att se MF på plats eftersom det är mer än gigantisk TV-inspelning än det är en livekonsert. Men eftersom det var så många från klubben som skulle till Malmö så kände jag ändå att jag ville hit. Och det är ju en intressant delfinal där tippningen i klubben är oerhört splittrad inför kvällens resultat. Star pilots visade sig vinna publikundersökningen vilket jag inte tycker är jätteöverraskande med tanke på att låten är stark och att den typen av 80-talspop säkerligen går hem hos en livepublik. Thorleifs fick näst minst röster i publikundersökningen. Men det fick å andra sidan Scotts också när de tävlade för att inte tala om deras kollega Christer Sjögren som var överlägset sist i publikundersökningen i Göteborg förra året men sen flinade sig direkt till final.

Nej den här gången känns det som att jag tänkt tvärtom i tippingen. Riskminimering är ledordet. Vilka artister är det minst sannolikt att de floppar? Valet har fastnat på Agnes och Sarah Dawn Finer. Jag har svårt at tro att de skulle göra bort sig på scenen även om jag inte tycker att Agnes låt är urstark. Det får bli finaltipset från mig. I alla fall änså länge, men jag kanske ändrar mig 19.55.....

Kommentar:
#1: Fisken

star pilots hade ju den bästa låten, dock ett mediokert framträdande. Men grymt likt velvets take my body close to the dance floor...



2009-02-28 @ 22:28:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: