Schlager-Micke

2016-01-10
12:58:00

Bloggen är död - länge leve podden!
 
 
Hej och gott nytt 2016!
 
Efter snart nio år med den här bloggen så känner jag att det är dags att testa något nytt. Från och med nu så kommer jag att förmedla mina tankar om Melodifestivalen och Eurovision i form av en podcast istället för på den här bloggen. Som gammal radiopratare så känns det som ett naturligt steg och ni kommer att kunna lyssna på mig och andra i podden "Schlager-Micke och hans vänner". Idén till detta kom inte från mig utan från en kompis i Melodifestivalklubben, Marcus Björkander. Han kommer också att vara med i varje avsnitt tillsammans med mig och en tredje person som kommer att vara olika perosner för varje avsnitt. Avsnitten är tänkta att komma ut en gång i veckan. 
 
Om man ska göra någon slags programförklaring av podden så tycker jag att Marcus sammanfattade detta bra i det första avsnittet genom att beskriva det som "programmet för oss som analyserar, dissikerar och diksuterar Melodifestivalen och Eurovision kanske lite mer än vad som är hälsosamt". Med andra ord, podden blir som de telefonsamtal jag har med vissa schlagervänner, bara att fler än vi själva kommer att lyssna på det. 
 
Att jag har en förkärlek för siffror, statistik, tippningar, listor och allmänt tyckande har väl blivit bekant för alla som någon gång varit inne på den här bloggen. Det lär också märkas i podden då det kommer att tyckas hej vilt och ett återkommande inslag kommer att vara listor gjorda av mig, marcus eller gästen i varje program. Man kan göra lisotr på allt och jag menar att det finns många listor som fortfarande inte är gjorda. Förhoppningsvis kommer en del av dem att dyka upp i Schlager-Micke och hans vänner. 
 
Det första avsnittet ligger nu uppe på itunes. Gästen i programmet är min vän sen många år, Patrik Rosell. Du kan lyssna på det här!

http://podd.schlagermicke.se/episodes/schlagermicke001.mp3
 
Slutligen, stort tack till alla ni som varit inne på den här bloggen under de snart nio år som den har varit igång. Jag hoppas att ni lyssnar på Schlager-Micke och hans vänner. 
 
Vi hörs!

Kommentar:
#1: Oskar

Hej Micke, vad synd att du lagt bloggen i malpåse. Dina analyser håller alltid högsta klass. Tänkte läsa på lite inför Eurovision-schlagern. Dock Gött att läsa i ditt arkiv om tidigare analyser av deltävlingar mm
. Hoppas sidan kommer att finnas kvar, lycka till med de nya projekten i framtiden.

Tycker det är märkliget att ingen annan har kommenterat och tackat dig för den här tiden, men någon måste ju bli den förste.

2016-05-12 @ 00:56:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: