Schlager-Micke

2008-03-14
13:57:14

Kristian Luuk kände till min protest
För några veckor sen lämnade jag in en protest mot en av Kristian Luuks segrar i hans kamp mot artisterna. Det rörde han bordshockeymatch mot Lasse Lindh i Västerås där Kristian vann på ett regelvidrigt mål. Jag mailade SVT:s VD Eva Hamilton min protest (i ärlighetens namn mest som en kul grej, det är alltid roligt att vara regelfascist) som såg ut så här:

Hej Eva!
 
Angående den andra deltävlingen i Melodifestivalen i lördags så har jag en invändning mot Kristians tävling mot artisterna. Jag hävdar med bestämdhet att hans seger mot Lasse Lindh i bordshockey var regelvidrig. Enligt Svenska bordshockeyförbundets regelbok så måste pucken spelas i tre sekunder efter nedsläpp för att godkännas. Kristian gjorde mål direkt på nedsläpp och därför är målet definitivt inte godkänt.
 
Jag kräver därför att matchen mot Lasse Lindh spelas om eller att artisterna och Luuk delar på poängen i den grenen.
 
Mvh / Mikael Olofsson

Igår hade Kristian Luuk presskonferens där alla som ville fick några minuter var att intervjua honom. Jag nämnde förstås min protest och han kände till den. 

Ni kan lyssna på hela intervjun här: http://www.melodifestivalklubben.se/download.php?file_id=3421 

Kommentarer:
#1: Dulle

Haha. Vad roligt att han kände till mailet och att de hade diskuterat det. De lät som att de tog mailet på allvar!

2008-03-14 @ 17:31:12
#2: David

De tog upp ditt brev i storforum
det var inte illa!!

I love Europe

2008-03-14 @ 19:48:55
#3: Anette

Haha...det roligaste vore ju om INGEN på SVT fattade att du skrev det där för att du har sån oooootroligt bra humor utan tror att du verkligen är en "rätt-ska-alltid-skipas"-surgubbe utan distans till livet... *skrattar*
Det där med rättshaveriet kanske du ska köra stenhårt på. Heja dig!
:o)

2008-03-15 @ 05:35:14
#4: Peter

Din blogg ska heta "Rättshaverist-Micke" istället tycker jag!

Heja Christer Sjögren

2008-03-15 @ 09:23:52
#5: Hasse

Micke, din egen blogg är bättre än MF-klubbens framsida med nyheter. Ja det är lättare att hitta ljufilerna här!

2008-03-15 @ 17:21:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: