Schlager-Micke

2008-03-10
22:08:49

3,1 miljoner såg andra chansen
Halva Sverige skulle bojkotta Andra chansen för att Björn Gustafsson inte skulle vara med enligt aftonbladets pajiga "dagens fråga". Jaha, vad hände med den bojkotten? 3,1 miljoner kollade. Det är 50 000 fler än förra året då Sonja Aldén, Nanne, Magnus Uggla, Sanna Nielsen, Jimmy Jansson & compani slogs om de två sista platserna. Var var ni, alla ni töntar som klickade nej på frågan om ni skulle titta på lördag? Säg som det är, ni satt framför TV:n.

Eller kan det ha varit så att 52% verkligen avstod från att kolla ändå. Att 6,3 miljoner hade kollat om Björn var med? Öh, ja just det. Så var det nog......

Kommentarer:
#1: Jon-Citron

Det betyder att det kommer vara över 8miljoner tittare på lördag va?

Alltid några till på finalen och så kommer alla miljoner Björn fans...

Vad är rekordet för svensk tv? Vi kanske tom kan skrapa ihop fler tittare än Sverige har befolkning :)

2008-03-11 @ 18:18:35
#2: Stege

Har nu läst dina senaste inlägg käre Olofsson och märker en klar formtopp.

Intressant info kring startordningen med sköna fakta.

Bra ställningstagande mot påhoppen för Carola.

Intressant jämförelse med sporten och jag håller med om att det är ett bra startfält. Undertecknad brukar gilla någon eller två högst.

Jag anser att manbör fundera vad som våra medeuropéer gillar och då kan vi glömma frk bengtzing men kanske tro på fru Pirelli?

Nästan som året då Lennart Swahn var programledare...

2008-03-11 @ 18:52:56
#3: Fisken

Olofsson - jag erkänner! Jag var en av de 52% som röstade för bojkott!!! Men inte bojkottade jag. Hade inte en tanke på det. Men det är ju roligare "när det händer nåt". Man vill ju känna att man lever liksom, att livet är lite wild and crazy...:-)

2008-03-11 @ 19:25:20
#4: Micke

Jag upplever faktiskt en formtopp på era kommentarer också. Väldigt kul läsning, i synnerhet fiskens bekännelse:-)

Jon, rekordet för TV-tittande i Sverige är för Eurovision 1983 då 84% tittade (7,14 miljoner eftersom Sveriges folkmängd var ca 8,5 milj 1983). Så det behövs nog alla Björn-fans + halva Norge för att kunna närma sig den siffran igen....

Tack för trevlig feedback Stege. Jag snickrar som bäst på en text med lite eurovision-perspektiv på årets svenska final, så den kommer.

2008-03-11 @ 20:21:03

NICE SITE WELL DONE

2009-12-01 @ 14:36:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: