Schlager-Micke

2008-02-17
16:53:28

Falsksång
I fredags så var jag på en ny singstar-kväll där det tävlades hela kvällen. När jag hörde the Nicole framföra sin vedervärdiga Razborka igår så slog det mig: Hur många poäng skulle hon ha fått i singstar om det räkneverket hade varit igång under hennes framträdande?

Det är ju inte särskilt smickrande att torska i singstar på sin egen låt men the Nicole hade ju gjort det garanterat. Min gissning är att hennes slutomdöme i bästa fall hade blivit "wannabe" men troligen hade hon fått beteckningen "amatör". Att sen låten i sig var en märklig mix av skumma, obscena textrader och en melodi som inte tog vägen någonstans gjorde att den helt klart är årets sämsta låt hittills.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: