Schlager-Micke

2007-04-18
22:53:59

I grekisk turnébuss

Det blev en riktigt schysst pratstund med grekiske Sarbel igår tyckte jag. Nu skulle det bli lite väl plottrigt med text om jag skriver ut den intervjun här på bloggen så jag skickar länken till den på Melodifestivalklubbens hemsida istället.
http://www.melodifestivalklubben.se/nyheter.php?news_id=633

Sarbel var väldigt lätt att snacka med. Det är ju rätt tacksamt iof att intervjua artister som är på promotionturné. Då är det ju de som söker upp oss, om ni förstår. Det innebar t.ex. igår att grekiska teamet gladeligen bjöd på vad jag önskade. Det borde jag insett då, i så fall hade jag ju beställt något mer exlusivt (läs dyrare) än päroncider.

När både jag och därefter Gylleneskor hade intervjuat Sarbel så skulle han vidare till en klubb i gamla stan för hans enda uppträdande här under sverigebesöket. Eftersom både jag och gylleneskorgänget räknades in som trogna fans till Sarbel av det grekiska teamet så fick vi hoppa in i deras turnébuss för att åka över till Connection där han skulle uppträda. Det var en något märklig syn att se alla greker och vi själva hoppa in i en Ekman buss (flexibussitet) för att åka en sträcka som fågelvägen är några hundra meter, gångvägen det dubbla och bilvägen ungefär det femdubbla..... Men hur som helst, vi kom fram i alla fall. Andrés Esteche var "förband" (om nu en person kan vara det, när man dessutom bara sjunger en låt) och sen körde Sarbel sin Yassou Maria + några av sina hits han haft i Grekland. Och precis som jag sa förut, en låt upplevs oftast som mycket bättre när man hör den live. Trots att det inte ens var live igår, Sarbel mimade bara.....Det kanske är en föraning om vad som sker i Helsingfors....

image29

Till höger Sarbel och till vänster kameramannen från grekiskt TV som dokumenterade hela hans sverigebesök.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: