Schlager-Micke

2013-05-10
17:52:00

Borttappad ackreditering
Jag hade inte hunnit vara i presscentret i mer än någon timme innan den värsta mardrömmen slog in. Jag hade tappat bort min ackreditering! När jag hämtade ut ackrediteringen igår så kunde jag läsa på baksidan av den att "borttappad ackreditering kostar 50 Euro att ersätta". Illa för dom stackare som drabbas av det tänkte jag...Precis innan intervjun med finska Krista Siegfrids tog jag av mig min ackreditering eftersom det ser lite roligare ut i bild utan. Efter intervjun skulle den finska "Ding dong"-dansen filmas och när jag efter ca 5 minuter kom på att ackrediteringen låg kvar i intervjurummet sprang jag direkt tillbaka - då var den borta.

Jag gick in i ett annat rum och tänkte att jag knaske hade sett fel på intervjurum 1 och 2 men där stod en ensam tjej och såg besvärad ut som om hon blev påkommen med att dricka vatten. Jag började leta efter min ackreditering där och frågade om hon hade sett någon. Det hade hon inte. Det var för övrigt den slovenska sångerskan Hannah som var där men det kom jag på först senare.

Det blev några minst sagt ångestladdade timmar innan jag fick det förlösande samtalet från ackrediteringsboden att de hade fått min ackreditering. Nu gäller att hålla hårt i den framöver.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: