Schlager-Micke

2012-03-01
22:35:48

Andra chansen lottad
Det har varit en väldigt intensiv jobbvecka för mig den här veckan då jag har sändningar fyra av fem dagar i P4 Göteborg. Väldigt kul tycker jag, men samtidigt har det ju inneburit att bloggen fått stå tillbaka lite. Men nu har slutligen duellerna i Andra chansen lottats och så här möts de.


Duell 1: Dynazty mot Top Cats

Duell 2: Andreas Johnson mot Timoteij

Duell 3: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern mot Lotta Engberg och Christer Sjögren

Duell 4: Sean Banan mot Youngblood

 

Lottningen gick till så att de låtar som kommit trea i sina delfinaler placerades i den ena skålen och de som kommit fyra i den andra. Men vilken av skålarna som tillhörde vilken placering avslöjades förstås inte. Där kan man bara spekulera men även om jag skulle komma fram till något svar så ger det nog ändå bara marginella ledtrådar i hur duellerna kommer att sluta. För Andra chansen är tävlingen som är smått omöjlig att förutse. Hur mycket jag än försöker att hitta nycklar i tidigare årgångar så kommer man ingen vart. För här handlar det enbart om ifall en låt är bättre än en specifik motståndare.


Jag ber att få återkomma med specifika tips, men om jag ska säga det jag hoppas så vill jag ha vidare Sean banan på den undre halvan och antingen Dynazty eller Top Cats på den övre. Men Sean banan är svårtippad av det skälet att många säkerligen kommer att störa sig på honom och att det då kan bli "Carolasyndromet" från 2008, d.v.s. antiröster. Jag tror att antiröster förekommit i långt fler dueller än så men i vissa kan antalet bli betydande och ha avgörande betydelse. Två låtar riskerar antiröster i den här Andra chansen och det är Sean Banan och Thorsten Flinck. Det talar emot de. Samtidigt har de två av de starkaste låtarna i AC i år. Som sagt jag ber att få återkomma med tips.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: