Schlager-Micke

2012-02-07
20:22:15

Schlagersändning på fredag
Jag sänder till och från radio i P4 Göteborg och då oftast programmet Radiohuset som sänds på förmiddagarna. Imorgon är det dags igen och det finns ju en klar fördel med att sända radio - man får ju välja ämnen tämligen fritt och av någon anledning blir det en hel del Melodifestival... Imorgon i form av en gäst jag ska ha i studion som heter Ken Olausson. Ken är den ena halvan av bloggarduon Schlagerprofilerna som är en av Sveriges största schlagerbloggar idag. Det är en väldigt underhållande och uppdaterad blogg och eftersom Ronny och Ken reser runt på samtliga deltävlingar så kan de ju mer än de flesta berätta vad som sker bakom kulisserna. Och på festerna.

Men som om det inte vore nog med schlager där så kommer hela programmet på fredag att sändas från artisthotellet under MF nu i Göteborg, Scandic Opalen. Från 9.30-12 i P4 Göteborg ska jag leda lyssnarna genom startfältet på lördag och prata med alla artisterna. Det ska bli spännande och väldigt kul. Några av artisterna har jag intervjuat tidigare som Sonja Aldén och Andreas Lundstedt. Men de flesta blir ju nya bekantskaper, inklusive Thomas Di Leva. Det är ju en artist som jag är mer eller mindre uppväxt med. I mellanstadiet var man längst ner på rangskalan om man gillade Di Leva. Jag frågan är om inte Sten & Stanley och Vikingarna var mer acceptabelt. Men bara några år senare gick han från utskrattad till respekterad och få artister har väl ett lika tydligt varumärke idag. Jag hoppas jag får en intervju även med honom och får se om han kommer vara lika flummmig som han brukar.


Kommentarer:
#1: Maria på hisingen

Hej!

Tack för senast.



För oss som inte hinner lyssna på radion imorgon och som spelar på melloresultatet på jobbet. Har du några tips att ge?



PS. Jag gissar att du är lika bra på detta som på wordfeud:-)

//Maria

2012-02-09 @ 21:45:31
#2: Micke

Hej Maria!

Det känns som ett väldigt jämntjockt startfält så mycket kommer nog avgöras av vilka som lyckas på scen. För låtarna är lite sådär. Men jag skulle väl gissa på Ulrik Munther och Timoteij i så fall (även om jag inte är jätteimponerad av låtarna) men en klar skrällvarning på Top cats

2012-02-09 @ 22:26:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: