Schlager-Micke

2012-02-12
22:50:16

Norge har valt bidrag till ESC
I helgen var det final i norska Melodi grand prix och vinnare blev en kille som, inte så lite, påminner om Eric Saade. I alla fall med tanke på utstyrsel och attityd. Han heter Tooji och segrade med låten Stay som han skrivit tillsammans med två svenskar, Peter och Figge Boström. Peter Boström har skrivit Loreens låt Euphoria som mycket väl kan hamna i ESC. Detta vore givetvis en fantastisk triumf för Peter Boström och Stay är, precis som Euphoria, en danslåt i modern tappning. Dock saknar den Euphorias powerrefräng och Tooji saknar Loreens magiska stämma. Jag kan inte säga att jag är jätteimponerad av det här, även om jag tycker att det är uppfriskande att Norge skickar något nytt som de inte skickat tidigare.


Kommentarer:
#1: Fishy Fish

Tjena Micke! Är du på plats under andra chansen? Skulle behöva ha Thorstens autograf, känner att du är rätt person att fråga honom om den.



Mvh,



Fisken

2012-02-13 @ 15:39:07
#2: Micke

Andra chansen är ju i din gamla hemstad Nyköping Fisken. Ta chansen och åk dit så kan "tallar-Thorsten" skriva en autograf till dig :) Nej, jag ska inte dit. Ska bara till finalen - och se det på TV.

2012-02-14 @ 11:50:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: