Schlager-Micke

2012-02-01
18:15:16

Dubbla roller
Vissa dagar hamnar man på dubbla stolar i mitt jobb. Jag är ju å ena sidan schlagernörd och samtidigt programledare och idag krockade de två rollerna. Dagen började med att jag blev uppringd av mitt gamla program Smakstart i P4 Halland som jag jobbade på i två år. Erika och Per som ringde upp mig ville snacka Tredje chansen. Vad är det för tävling? Vad vinner man? Vilka tävlar? Jag bredde på så gott jag kunde med det jag visste och det blev lite roligt och lagom flamsigt som det lätt blir när man känner de som intervjuar.

Några timmar senare sände jag själv radio i P4 Göteborg. Radiohuset heter programmet och sänds på förmiddagarna. Då ringde jag själv upp min kompis Gustav Dahlander som numera är chefredaktör för Melodifestivalsajten och i högsta grad inblandad i Tredje chansen. Då var det plötsligt jag som ställde de frågor som jag själv hade svarat på några timmar tidigare till Gustav..Det är tur att lyssnarna i P4 är geografiskt uppdelade och inte lyssnar på flera olika P4-kanaler. I så fall skulle jag framstå som väldigt schizofren i etern. 



Mitt expertsnack i Smakstart kan höras på den här länken och ca 20 minuter in i klippet.  
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=3743891&codingformat=.m4a&metafile=asx

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: