Schlager-Micke

2011-02-07
18:04:56

Jim "Charlie" Jidhed
I förmiddags hade jag ännu en sändning av programmet Radiohuset i P4 Göteborg. Och i programmet fick jag besök av en gammal festivalräv, Jim Jidhed. Jim var med som gäst eftersom han deltar i ett projekt där personer som suttit i fängelse skrivit texter om sin tid där och dessa låtar sjungs in av kända artister.


Jim Jidhed med sällskap i min studio i Göteborg

Jim Jidhed slog igenom i slutet på 80-talet som sångare i hårdrocksbandet Alien. Även om de var ett rockband så var deras tveklöst största hit en powerballad, Only one woman. I Melodifestivalen dök han upp 1991 och kom trea med Kommer du ihåg mig? och sen sex år senare dök han upp igen. Dock med mindre framgång den här gången och sjöng låten Charlie som slutade på 10:e plats (märk väl att han inte kom sist då det var 12 låtar som tävlade det här året).

Men debaclet 1997 verkar inte vara något han vill förtränga. För när Jim kom in i studion strax före sändning sträckte han fram handen och sa "Hej, jag heter Charlie". Då jag var helt uppstressad av allt tekniskt strul som hade skett i sändning precis innan så kunde jag inte komma med en enda kommentar som på något sätt matchade hans lustighet. Inte ens ett krystat "ja precis" kunde jag klämma fram. Sorry Jim! Men all heder åt ditt goda minne!

För er som inte har ett lika gott minne och glömt bort låten Charlie. Här kommer den:




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: