Schlager-Micke

2011-04-18
10:54:56

Ungern är fansens favorit i år
I lördags var jag på Melodifestivalklubbens lokala träff i Göteborg där vi kollade igenom samtliga av årets ESC-bidrag. Självklart följde en omröstning på det och vinnare blev Ungern. Det är ett land som aldrig toppat några listor i den här tävlingen men att deras bidrag What about my dreams med Kati Wolf blivit en fanfavorit är föga överraskande. Den har det klassiska ESC-dunket i grunden kryddat med en stark melodi. En typisk låt som vevas på Eurovisiondiscon med andra ord. Nu brukar den här typen av låtar aldrig vinna tävlingen i stort och det tror jag inte att Ungern gör heller men jag gillar låten. Själv gav jag den 8 poäng, bara Estland och Spanien fick mer.

Så här såg mina poäng ut som helhet:

12 poäng: Estland
10 p: Spanien
8 p: Ungern
7 p: Frankrike
6 p: Ryssland
5 p: Schweiz
4 p: Vitryssland
3 p: Finland
2 p: Makedonien
1 p: Storbritannien

och så här låter årets stora fanfavorit Ungern


Kommentarer:

10 poäng till Spanien - hade jag också. Glad låt. Men 8 poäng till klasslåten från Azerbajdzjan. Och såklart 12 poäng till överlägset bästa låten, Turkiet!

2011-04-18 @ 19:54:42
#2: Micke

Azerbajdzjan har en välgjord låt men jag tycker mest att den är tråkig. Turkiet tycker jag inte heller lyfter. Den är inte i närheten av deras rocklåtar 2008 och förra året i mitt tycke men båda de här länderna lär hamna topp-10 i finalen.

2011-04-20 @ 13:50:50
#3: Brita

Jag gillar den här, Ungern!

2011-04-24 @ 20:23:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: