Schlager-Micke

2011-04-12
20:04:25

Mozambique-resa


Jag har ju haft för vana att åka till Eurovision varje år. Faktum är att jag varit på plats varje år sedan 2006 i Aten, med undantag för Moskva 2009 då jag tyckte att det kändes för dyrt att åka och att resmålet inte var särskilt attraktivt. Men i år åker jag inte.

Det handlar inte om någon motvilja mot Düsseldorf alls utan snarare det faktum att jag kände att jag ville göra en annan typ av resa i år. Min kusin har under de senaste åren huserat nere i Mozambique där han är vd för ett företag. Jag har länge funderat på att åka dit och besöka honom och det kändes som att det var läge att slå till nu när jag inte har något heltidsjobb och därmed inte behöver ta ut någon semester (man har semester jämt när man är arbetslös säger en del men jag undrar om de som säger det själva har varit arbetslösa någon gång..).

Jag reser iväg den 26:e april och har tajmat hemresa så bra så att jag kommer hem de 10:e maj. Det är samma dag som de första semifinalen i Eurovision. Det innebär att jag nog kommer att kolla på ESC mer oförberedd än på länge vilket kan vara en sund upplevelse. Då får man ju känna lite mer hur det är att vara en "vanlig" människa som inte lyssnat sönder låtarna innan tävlingen.

Men jag får försöka leverera lite ESC-tankar innan avresan för sen kommer jag ju ha fullt upp med annat. Men en och annan rapport från Mozambique kan ni kanske vänta er även på den här sidan:) Det verkar vara ganska behagliga temperaturer där nere just nu utan att för den delen vara stekhett. Det är alltid intressant att resa till ett land som inte är något klassiskt turistland och som jag inte vet särskilt mycket om mer än storlöparen Maria Mutola och att det är Henning Mankells hemvist under stora delar av året. Men för er som inte vet var Mozambique ligger så får ni här en padagogisk bild.



Kommentarer:
#1: Micke

Ser fantastiskt ut, vilket vatten.

2011-04-18 @ 14:21:06

aaaaaaaaaaaa aa afrika, n cocesikelele afrika

!

2011-12-13 @ 12:13:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: