Schlager-Micke

2010-11-17
14:02:51

Marie Serneholt och Rickard Olsson leder MF 2011
För bara en liten stund sen presenterades programledarna för Melodifestivalen 2011. Det blev SVT-profilen Rickard Olsson och artisten Marie Serneholt.



Som helhet är jag nöjd med valet. Framförallt eftersom Rickard Olsson i mitt tycke är en av Sveriges bästa programledare. Han, Robin Paulsson och Babben Larsson har varit mina önskenamn som programledare i flera år och nu har ju en av de infriats. Många tycker säkert att Rickard känns som ett tråkigt val, ett typiskt "säkert kort", men de som sett Rickard i många sammanhang vet att han är allt annat än tråkig. Få programledare i Sverige är lika rappa i replikerna och har samma förmåga att vara naturlig i alla sammanhang. Dessutom är det nog ingen annan som kommer undan med så många fräcka kommentarer som Rickard Olsson. Han har på något sätt en förmåga att skratta bort sådan eventuell kritik.

Just så naturlig om Rickard är försöker säkerligen Marie Serneholt att vara. Men problemet är att det oftast känns som en spelad naturlighet och det är väldigt påfrestande som tittare. I alla fall har ja tyckt det när jag sett henne i inför-panelerna till ESC. Det har varit väldigt många "oj vad var det som flög i mig"-kommentarer. Men svaret på den frågan hittar man säkert i manuskortet..Jag hoppas att hon är mer bekväm i rutan den här gången för då tror jag att det kan bli riktigt bra. Framförallt känns årets val inte lika överhajpat som förra årets spretiga trio (då Maries pojkvän Måns var den som levererade bäst).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: