Schlager-Micke

2010-03-09
22:02:12

På fredag finns Vinnare & förlorare i butikerna
Det är inte bara Melodifestivalen som pågår i mitt liv just nu utan på fredag är det releasedatum för min bok Vinnare & förlorare som jag skrivit tillsammans med David Nyquist och Anders Rydell. Det har varit en gammal dröm att någon gång få ge ut en bok så det här känns väldigt kul. I boken listar vi världshistoriens 30 största vinnare och förlorare enligt vår egen definition. Den definitionen handlar mycket om de oförtjänta vinnarna och förlorarna. Vinnarna som egentligen är ganska talanglösa men genom tajming, tur eller ren elakhet och cynism lyckats alldeles för bra och de stackare som hade allt men förlorade allt på att de halkade på ett bananskal eller helt enkelt var fel man på fel plats.

Jag har redan fått ett exemplar hemskickat till mig från förlaget och det var en skön känsla att ha det första exemplaret i handen. Det blir också en speciell känsla att se boken i butikerna men redan nu går det att köpa den till nedsatt pris som vi kan erbjuda våra vänner. Det är bara att gå in på den här sidan:
http://www.adlibris.com/se/promotion.aspx?page=vinnareochforlorare



Du kan läsa mer om personerna i boken genom att följa vår blogg där vi ger en liten aptitretare på personerna som förekommer i boken. Bloggen finns här:
http://vinnareforlorare.wordpress.com/

Mannen som pryder framsidan är den skrupelfrie skådespelaren Errol Flynn och för er som letar schlagerinslag i boken så kan jag meddela att det är ganska sparsmakat med det. Harald Treutiger är väl det närmaste man kommer (han är på 30:e plats bland förlorarna) då han lyckades sjabbla bort sin framstående TV-karriär som hade innehållit 24 Karat, Melodifestialen, Eurovison, Expedition Robisnon m.m. genom att hoppa på det fullständigt meningslösa programmet Jakten på Ökenguldet på TV3. Efter det blev det Guiness rekord-TV, krängande av Harald-koppar på hans hemsida och aftonbladets klick-TV..Och Harald är alltså "bara" plats 30, det finns 29 större förlorare i boken..

Kommentar:
#1: David Hammerström

Äntligen en bok värd att läsa!!



Senast en läsvärd bok släpptes var ca 2000 år sedan och kallas bibeln.



Denna kan bli större!!

2010-03-11 @ 23:06:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: