Schlager-Micke

2010-03-15
19:31:58

16:e plats
Nej nu pratar jag inte om vilken placering jag tror att Anna Bergendahl kommer att hamna på i Olso. Den analysen väntar jag med tills jag hört fler av de andra ländernas bidrag. Jag talar om en annan typ av tippning - tävlingen Gissa resultatet. I Melodifestivalklubben är detta vår egen allsvenska (för att tala idrottsspråk) som pågår under MF där vi tippar samtliga placeringar i samtliga tävlingar. Det viktiga är inte att gissa exakt rätt, det ger ingen bonuspoäng, utan det gäller att inte tippa allt för fel. Tippar jag en låt 7:a och den kommer 2:a så blir det 5 minuspoäng eftersom det är 5 platser fel om ni förstår.

Jag fick ingen vidare start i tippningen i år. Efter den första delfinalen låg jag på 71:a plats av ca 120 eftersom jag inbillade mig att folk skulle falla pladask för Anders Ekborg och Il salvatore, samtidigt som jag underskattade Salem al Fakir. Men efter det har det gått sakta men säkert framåt. Jag har stigit från plats 71 till 33-32-28-24 för att slutligen hamna på 16:e plats av sammanlagt 138 tävlande. Ett resultat jag är nöjd med även om målet var topp-10.

Jag valde efter "il-salvatore-fiaskot" att fullständigt strunta i min egen känsla och gå på statistik. Odds och publikundersökningar fick bli grunden för min tippning och det visade sig stämma rätt bra. Oddsen ska inte underskattas. Men i ett fall gjorde jag ett undantag, min favorit NEO kostade mig dyrbara poäng. Och siffrorna från delfinalena visar att NEO var ytterst nära att inte ens gå till andra chansen från Malmö...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: