Schlager-Micke

2010-12-30
22:03:02

Sista sändningen av Smakstart


I Smakstarts-studion för sista gången

Så kom då den dag då jag till slut hade min sista sändning av Smakstart. Det blev en riktigt bra sändning måste jag säga. Vi hade besök av författaren Christian Albinsson som skrivit boken 90-talet.se. En bok i samma stuk som Filip & Fredriks Två nötcreme och en moviebox som avhandlade 80-talet, medans den här boken följdaktligen handlar om 90-talet. Vi pratade Rederiet, när man skickade sitt första mail, bortskämda 80-talister, Christer Pettersson...ja det var en salig blandning kan man säga.

Jag bjöds på en hel del överraskningar under programmets tre och en halv timme. Min kollega på nyheterna, Bengt Hylén gav mig en present i sändning (en termometer så att jag kan mäta exakt hur iskall jag kommer att vara på arbetsmarknaden..;, nejdå jag vet att det inte var så du täkte Bengt)

Vår bokexpert Ulrika Larsson gav mig ett frågespel om Melodifestivalen. Passande:) Och när väl programmet började närma sig sitt slut så hade jag planerat att avsluta SMS-önskningen (som är det sista vi sänder i programmet) med att önska en egen låt. Efter mycket funderande hade jag kommit fram till att jag tar min favoritlåt från MF genom tiderna. Och den låten har alltid varit Nattens drottning med Haakon Pedersen och Elisabeth Berg från 1989. Men jag behövde faktiskt inte göra den önskningen själv eftersom min producent Therese visat sig känna mig så bra så att hon skickade in en önskan på just den låten, anonymt. Tack Therese!

När jag sen lämnade studion efter sändningen så fick jag applåder av mina kollegor på redaktionen. Tack för det också! Tänk om det var så varje dag? Nej, då hade jag nog blivit fullständigt odräglig att ha att göra med..:)

Jag kollar nu vidare på jobb i Göteborg för det är dit flytten går för mig när jag väl hittat en bostad som passar.


Jag med mina kära Smakstartskollegor, Erika till vänster och Therese till höger

Kommentarer:
#1: Brita

Det är så synd att SR hellre kickar folk och anställer nya på vik än att ge nån en fast anställning. :( Du är värd det Micke! (fast anställning alltså) Lycka till i götet!

2011-01-10 @ 23:09:00
#2: Micke

Tack Brita!

Jag har lyckats få ett inhopp i götet på radion där så jag hoppas att det kommer kunna rulla på:)

2011-01-13 @ 19:00:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: