Schlager-Micke

2009-01-29
15:35:24

På väg till schlagerblogg-träff

Jag sitter just nu på ett X2000-tåg på väg upp till Stockholm. Anledningen till resan är att jag blivit inbjuden av Telia på en bloggträff tillsammans med 20 andra schlagerbloggare i Sverige. Som jag förstått det så innebär den här träffen att vi får träffa personer inom produktionen för Melodifestivalen samt flera "hemliga gäster" som Telia-mannen så hemlighetsfullt uttryckte det när jag pratade med honom i telefon.

Jag vet inte ritkigt vad jag ska förvänta mig men det hela kommer hur som helst att ske på Stureplan på fredag 30:e januari. Hur telia-mannen hittade just min blogg vet jag inte men det känns ju självklart väldigt kul. Han sa i telefon att han gillade den och frågade om jag inte skulle komma upp till Stockholm ändå på den här träffen. Jag hade först tvekat rätt länge när jag fick inbjudan med tanke på det långa avståndet från Halmstad. Men då Telia står för resan och hela evenemanget låter lite mystiskt lockande och fullt med överraskningar så kom på jag på bättre tankar. Flera av mina kollegor på sajten Gylleneskor kommer att vara där och då vet man att man inte hamnat helt fel. Ingen sida ger bättre schlagernyheter än gylleneskor.

Den här schlagerblogg-konferensen eller vad man ska kalla den för sammanfaller också mycket passande med en releasefest som är kvällen innan på Söder. Det är en kompis från journalistutbildnings-tiden, Anders Rydell, som släpper en bok om Pirate Bay. Eftersom jag säkert kommer att vara ganska hungrig när jag kommer dit får jag väl försöka köra min vanliga runda (som jag ofta gör på alla länders delegationsfester under ett Eurovision) med ständiga påfyllningar från brickorna. Jag kanske själv borde ge ut en bok med titeln Konsten att äta sig mätt på snittar - en empirisk studie över coctailpartynas kostkultur


Kommentarer:
#1: Mirja

Kul att du gillar Gylleneskor! Jag jobbar ju själv med GS nu ;) så jag har lagt schlagermirja-bloggen på hyllan och sysslar bara med det istället. Jag kommer också på bloggträffen, så vi ses där!

2009-01-29 @ 18:36:11
#2: Elisabeth

Låter spännande Micke! Det här måste du berätta mer om vad som händer! Ha så kul i Stockholm

2009-01-30 @ 19:39:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: