Schlager-Micke

2009-01-06
14:47:16

På plats i Halmstad
I lördags kunde jag fylla i ytterligare en stad i mitt "flyttar-CV", Halmstad. Jag välkomnades med en kyla som jag inte trodde existerade på västkusten överhuvudtaget. Nu är det iof inte bara västkusten som varit kylig senaste dagarna. I en annan gammal hemstad för mig, Falun, var det tydligen under -20....

Jag har flyttat in i en tillfällig lya i Halmstad som jag har nu under januari. Jag kollar vidare på olika boendealternativ för att ha en längre tid. Efter att ha bott i andrahandslägenheter och studentkorridorer i 100 år känner jag att jag helst vill ha ett förstahandsboende den här gången men det verkar inte krylla av lägenheter i Halmstad direkt. Men det löser sig förhoppningsvis. 

Igår, måndag, hade jag första dagen på mitt nya jobb, SR Halland. Radiohuset ligger väldigt centralt och första dagen var hyfsat soft. Det blev mest att hälsa på folk, dricka kaffe, få inpasseringskort, inloggning, dricka lite mer kaffe tills ett välkänt ansikte klampade in på radion, Jonas "Basshunter" Altberg. Jag hade glömt bort att han var från Halmstad men han gick in i studion och blev intervjuad nu när han var på besök i hemstaden. Basshunter framstår i intervjuer ganska ofta som en wannabe och det är möjligt att han är det, men jag kan inte komma ifrån att jag tycker att hans data-disco är genialisk och Boten Anna var i mitt tycke en av 2006 års bästa låtar.

Jobbmässigt så kommer veckan fortskrida som så att jag kommer att vara med i studion på morgonsändningen på onsdag och kommer att höras lite på torsdag. Det är jag och en tjej som heter Anna som ska sända morgonprogrammet som heter Smakstart fem dagar i veckan. I Jönköping behövde jag ju bara gå upp tidigt två dagar i veckan men nu blir sovmorgnarna ett minne blott...

Kommentarer:
#1: Fisken

"Boten Anna" bästa låt 2006? Inom kategorin Most wanted on Guantanamo då eller?

2009-01-06 @ 17:50:25
#2: Anna Stèen

Haha, tung med många tidiga pass men det fixar du :D Och tänk vad folk kommer att bli glada av att höra programmen! Kör så det ryker ;)

2009-01-12 @ 18:46:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: