Schlager-Micke

2009-02-06
22:57:32

Petra Mede överraskar positivt på genrepet


Petra Mede i en av alla klänningar hon kommer att ha på sig under sändningen

Genrepet inför lördagens sändning är precis avslutat och Petra Medes debut som programledare inför publik är klar. Det var mycket som inte fungerade med tekniska problem, oklarheter om hon verkligen förstod reglerna och tidsmässiga missar i planeringen. men det var just där Petra Mede visade sin starka sida, hon visade sig vara väldigt bra på att improvisera. Speciellt när hon gick runt i green room och slängde ur sig lite sköna kängor mot alla deltaganrna. Fräckt, men definitivt på rätt sida strecket. Det är synd bara att den mesta av den improvisationen vi fick se ikväll säkerligen kommer att vara borta imorgon då produktionen satt hela programmet bättre. Green room är förresten annorlunda i år då artisterna sitter tillsammans i långa soffor istället för runt små bord. Låtskrivarna är förpassade till publikplats.

Petra kommer att göra klädbyten inför varje nytt bidrag vilket innebär att hon sammalagt kommer att ses i 9 olika klänningar om jag räknade rätt. Och det är inte vilka kläder som helst som hon bär. Till och med jag som inte bryr mig särskilt mycket om kläder blir riktigt impad av hennes kreationer.

Hon har också begåvats med ett riktigt bra manus. Ett manus som hon jobbat ihop med den mycket sympatiske Edvard af Sillén. En DJ och schlagernörd som fått en allt större roll som Christer Björkmans kronprins i Melodifestivalproduktionen.

De så kallade vykorten inför varje bidrag är som tur vad befriade från massa putslustigheter. Eller inte helt befriade, men det känns ändå skönt att det inte ska bakas in skämt i varje sekvens.


Kommentarer:

Emilia var genrepets överraskande drottning. Petra Mede däremot var inte särskilt imponerande. Jag hade med lätthet läst vad hon inte klarade, ens med manus i handen. Hoppas hon skärper sig inför lördagen.

2009-02-07 @ 02:43:46
#2: mikaelpersson

Hej jag tycker om dej petramede

kan vi träffs

hör av dej på [email protected]

jag är 48år gammal

2009-03-14 @ 23:18:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: