Schlager-Micke

2009-02-14
12:20:03

Pallar Måns pressen?



Jag lyckades missa uppspelningen av kvällens bidrag på Lantz i P4 igår och upptäckte att det inte går att lyssna på programmet i efterhand. Därför har jag fortfarande inte hört en enda ton av kvällens bidrag och då är det svårt att göra en tippning, men tippas ska det ju göras ändå.

Men jag avundas inte direkt Måns Zelmerlöv just nu. Svenska folket har visat sig inte vara nådiga mot så kallade favoriter i den här tävlingen och Måns är definitivt årets största favorit på förhand. Allt annat än finalplats direkt är förstås fiasko och Måns har väldigt mycket att förlora när han går upp på scen ikväll. Även om han är etablerad i nöjesbranchen så är han inte allt för "egen" för att kunna stå på hur egna ben som helst. Han har trots allt bara varit med i svängen några år och det är inte säkert att han överlever ett magplask hur lätt som helst. Det gör däremot Markoolio.

Där kan vi snacka om en kille som varit mästare på att bygga upp ett eget varumärke. Vare sig man gillar det eller inte så har Markoolio ingen riktig motsvarighet i nöjes-Sverige och han kan utan problem komma sist ikväll utan att det påverkar hans karriär ett dugg. Dessutom är det ett mycket smart drag att ställa upp med en låt som inte låter som Markoolios låtar låtit sen 1998.

Den där hårdrockslåten med HEAT har jag höga förväntningar på ikväll. En glam-rock-låt med powerrefräng är bland det första som ger mig gåshud. Snälla, säg att det är en Sha-Boomlåt de framför ikväll. I så fall röstar jag på de direkt. 

Lasse Lindh har tilldelats startnummer två i år igen i sin delfinal. Vad har han gjort för ont mot Christer Björkman egentligen?

Om Amy Diamond låter likadant ikväll som hon gjort de senaste åren så undrar jag om inte folket tröttnat. Tålamod är inte svenska folkets starka sida och det är just det som gör den här tävlingen så underbart oförutsägbar.


Kommentarer:
#1: Oswald

Kolla SVT.se!

2009-02-14 @ 16:37:21
#2: Lisa

Hej! Du vet att du kan lyssna på låtarna på svt.se från 13.10 på fredagen till 20.00 på lördagen va? :) kram Lisa

2009-02-14 @ 19:15:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: