Schlager-Micke

2009-02-04
11:01:16

På väg till Göteborg
Om några timmar bär det av till Göteborg för min del och den första delfinalen i årets Melodifestival. Jag kommer att vara pressackrediterad i Göteborg och ska försöka att rapportera så mycket jag bara kan till er bloggläsare. Mina första intryck av låtarna som ska tävla kommer ni att få redan ikväll då jag ska till Scandic Hotel i Göteborg för att få höra låtarna uppspelade i studioversion. Melodifestivalen är ju en i högsta grad visuell tävling så själva studioinspelningen säger ju långt ifrån allt. Alla (ja till och med Adis black widow) sjunger ju rent i studion, men desto färre gör det på scen. Men man hör ju direkt vilka låtar som har hitpotential och är tillräckligt direkta för att fastna på en gång. För tittarna får ju bara höra låten en gång innan de slänger sig på luren.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: