Schlager-Micke

2009-02-19
20:59:52

Kan BWO verkligen toppa i år?


Foto: Peter Karlsson Melodifestivalklubben

När BWO ställer sig på scenen i Melodifestivalen på lördag gör de det som veteraner i sammanhanget och jag tillhör en av de som är mycket överraskad över att de ställer upp igen. Det är nämligen oerhört lätt att som artist ställa upp en gång för mycket. Har man en succé från MF i bagaget räcker det inte att vara bra när man ställer upp nästa gång för att få samma placering. Man måste vara bättre än senast. Att BWO lyckades återupprepa succén Temple of love med Lay on your love on me senast var starkt gjort. Men frågan är om de verkligen kan charma den svårflörtade TV-publiken ytterligare en gång. Risken är stor att de faller i Magnus Carlsson-facket och får en nedåtgående kurva efter deras framgångar. Men de gör helt rätt i att tävla med en ballad den här gången. Att köra ännu en popdänga hade varit dödsdömt eftersom det känns som att de har klämt ur maximalt ur den genren. Dessutom har ju BWO visat sig duktiga på att inte bara göra uptempolåtar utan även ballader.

Om man kan tala om väntade genombrott så känns Molly Sandén som den här festivalens givna genombrott. Nu är hon relativt känd redan genom Lilla Melodifestivalen, Diggi-looturné och "Så ska det låta" men de närmaste veckorna kan jag tänka mig att hon kommer att vara en av Sveriges mest omtalade artister. Hon är lika gammal som Amy Diamond men på scen framstår hon som ett antal år äldre och hennes bidrag på lördag, Så vill stjärnorna, ska tydligen vara stark.

Jag ska lyssna med spänning när bidragen spelas upp i P4 imorgon.


Kommentar:
#1: Jerry

De gör bort sig totalt anser jag. Detta bidrag är så tråkigt att klockorna stannar. Begriper inte varför de ställde upp en gång till med detta kassa bidrag.

2009-02-20 @ 18:55:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: