Schlager-Micke

2009-02-12
17:10:24

Jag är med direkt i P4 Kalmar imorgon
Som ni kanske märkt så är jag inte på plats i Skellefteå inför lördagens delfinal utan jag får nöja mig med att få rapporter från repetitionerna hur låtarna låter och numrena ser ut. Men det är fullt upp ändå. Imorgon ska jag - förutom att sända mitt vanliga morgonprogram på P4 Halland - vara med i morgonprogrammet i P4 Kalmar. Jag kommer att bli uppringd där kvart över 9 då vårt program i praktiken är klart (sista halvtimmen är det önskemusik och det är min kollega som sköter den halvtimmen i morgon). Programledaren i Kalmar, Helena som jag jobbat med i Jönköping, frågade mig om jag hade någon koppling till Kalmar län. 
- Tja, jag bodde ett år i Oskarshamn när jag gick folkhögskola 1999/2000 räcker det?
- JA absolut! fick jag till svar

Jag är med i sändning i funktion av vice ordförande i Melodifestivalklubben med också som före detta länsbo i Kalmar län. Ofta behöver inte kopplingen till länet vara starkare än så, i alla fall inte om man ska prata om något så P4-mässigt som schlager .
Och när jag tänker efter kan jag faktiskt vara med i en väldans massa P4-kanaler i egenskap av "före detta nånting...".

# P4 Stockholm - Jag är född där så visst är jag "ursprungligen från Stockholm"

# P4 Uppland - Jag är uppväxt i Uppsala så man kan utan problem säga att jag är "från stan"

# P4 Halland - Här bor jag nu så då är man med i egenskap av Halmstadbo

# P4 Östergötland - Som boendes i Linköping i 2 1/2 år så är jag definitivt "före detta Linköpingsbo"

# P4 Jönköping - "Före detta jönköpingsbo" är jag också

# P4 Göteborg - Mina föräldrar har ju bott utanför Göteborg i över 10 år så nog sjutton kan man säga "med rötter i Göteborg"

# P4 Kristianstad - Jag har bott ett år på folkhögskola i norra Skåne så självklart är jag "före detta skåning" också

# P4 Kalmar - Ett år i Oskarshamn räcker uppenbarligen för att vara en "före detta kalmarit"

# P4 Dalarna - Här har jag bott i flera vändor och dessutom jobbat på radion så här kan jag stolt vara med som "före detta falubo och kollega"

# P4 Västmanland - Här har jag aldrig bott, däremot jobbat på radion så nog kan de få med mig i egenskap av "före detta kollega"

Konsten att få maximal P4-tid. Flytta mycket!

Kommentarer:
#1: Brita

HAHA, ja tänk vad mycket anknytningar man har överallt! Helt sjukt!

2009-02-13 @ 09:23:21
#2: Helena P4 Kalmar

Näe du Micke, kalmarit blir du aldrig. Det finns nämligen regler för det. Man måste vara född och boende i Kalmar sedan tre generationer tillbaka. Hårda bud! ;) Men tack för en alltid lika trevlig pratstund, den här gången i radion! Kram!

2009-02-13 @ 11:10:24
#3: Anton

Du glömde Västerbotten. ;-)

2009-02-14 @ 01:15:33
#4: Brita

Västerbotten för att du kommer därifrån eller Anton?

"Jag känner en från Ume så jag har ju stark västerbottensanknytning"

2009-02-14 @ 11:37:21
#5: Micke

Västerbotten har jag knappt varit i så den kopplingen blir svår att göra även om man känner en operasångare från trakten;-)



Helena, jag trodde kalmariterna gjorde allt för att inte kallas bönder!

2009-02-14 @ 13:10:46
#6: Anton

Nej, jag syftade på Mickes farfar, men det var kanske lite väl långsökt. :-/

2009-02-14 @ 17:24:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: