Schlager-Micke

2008-10-10
18:08:15

Epoken Kristian Luuk är över i MF


SVT har meddelat att Kristian Luuk inte kommer att vara programledare för Melodifestivalen nästa år. Om det är SVT:s eller Kristians beslut har inte riktigt framgått men oavsett vad så är det absolut ett bra beslut. Kristian Luuk har varit en av de bästa programledarna i MF:s historia. Han har hållit sig på en rolig och underhållande nivå utan att tramsa bort programmet och det är en ganska svår balansgång. Hade han kört en säsong till är risken att han hade känt sig tvungen att klämma in en tänkbar ordvits hela tiden och göra krystade grejer bara för att förnya sig själv. Allt för att inte stagnera och sånt kan bli ganska plågsamt. Se bara på Anders Lundin på Skansen.....Nej det är en konst att sluta i tid och Luuk slutar verkligen i helt rätt tidpunkt nu.

Frågan är då vem eller vilka som ska ta över? Det finns många drömkandidater (och mardrömskandidater också för den delen). Får jag välja blir det någon av följande:

Robin Paulsson
Det vore ett spännande val. Han har visat en fantastisk tajming och humor i sin talkshow Robins och om han bara håller sig på rätt sida i balansen humor/tävlingsprogram så kan det bli hur bra som helst

Björn Kjellman
Alla vet vi hur mycket Björn älskar den här tävlingen och han har ju lett filmgalan flera gånger så någon helt oerfaren programledare är han ju inte heller

Babben Larsson
Har också en stor förkärlek för festivalen och har en skön humor som aldrig blir plump.

Rickard Olsson
Vore ett tryggt men samtidigt underhållande val. Han har en folklighet i kombination med en skön fräckhet och tajming som ingen annan slår.


Mardrömmen

Peter Jihde
Ju mer jag ser karln på TV och ju fler intervjuer jag hör med honom detso mer illa tycker jag om honom. Han klarar inte av att inte ha full kontroll på allt. Om någon improviserar blir han irriterad eftersom det alltid är hans vidriga flin som är det sista som ska fastna i kameran vid varje sändning

Karolina Gynning
Sveriges skrikigaste programledare har sån total brist på tajming att det möjligtvis är just det som skulle vara det enda underhållande med henne....



Kommentarer:
#1: Fisken

In med Harald Treutiger igen!

2008-10-10 @ 19:11:14
#2: Micke

hahahaha

2008-10-10 @ 21:39:47
#3: saom

Björn Kjellman... Hm, inte så dum tanke faktiskt.

2008-10-11 @ 16:57:57
#4: Micke A

Björn och Babben vore perfekt! Den mysige, gemytlige Nalle-Björnen balanseras upp av den lika varmhjärtade men ändå något fräckare Babben, så det inte blir FÖR snällt! Lite som Jonas och Mark 2003. Björn och Babben såg för övrigt ut att funka bra ihop redan under backstage-intervjuerna MF 1992 :).

2008-10-11 @ 23:06:31
#5: Linda

Björn Kjellman har ju gjort utmärkt kommentatirjobb åt SR på ESC och älskar verkligen jippot, han vore underbar. Faktiskt konstigt att han inte fått göra jobbet med tanke på att han egentligen passar bättre i det här formatet programledarmässigt än i den mer "högtravande" filmgalan.

2008-10-12 @ 12:34:54
#6: Maria N

Björn Kjellman vore underbar, håller med, men det lär inte hända eftersom han alltid jobbar för radion... Thomas Lundin är ju min favvo till jobbet annars, han e alltid grym :-)

2008-10-12 @ 12:51:18

Jag håller med om Björn Kjellman och Thomas Lundin, ju mer schlagerälskande programledare desto bättre!



Svar: Tack för berömmet och tack detsamma! Har funderat på att gå med i Melodifestivalklubben, det låter ju klockrent för mig :) Jag ska försöka sätta igång med bloggandet igen efter tentaperioden, snart kommer ju titlarna på de utvalda låtarna att presenteras och det får jag ju inte missa att skriva om!

2008-10-12 @ 13:14:52
#8: Micke A

En annan kombination som jag tror vore lyckad är Rickard Olsson och Babben. Kan höra Babbens gotländska i huvudet redan: "Och det biedrag som har gåett viedare te Globen är..." :)

2008-10-12 @ 14:47:01
#9: Capoeria David

Du skulle vara bäst tycker jag!!

2008-10-13 @ 15:32:54
#10: Micke

Haha. Tack så mycket gamle vän!

2008-10-14 @ 00:12:41
#11: Dulle

Rickard Olsson!! Åh, jag har inte hört det namnet nämnas sen jag åkte från sverige för en månad sen. Saknar OS-sändningarna med Pops och Olsson. (Pops är dock inget vettigt alternativ. Han har ju iof redan varit med på ett hörn med Luuk.. haha!)

Men Olsson hade varit grymt skoj!

2008-10-14 @ 02:00:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: