Schlager-Micke

2008-10-10
13:55:59

Där dog den mobilen......

Alla ni som har försökt ringa mig den senaste veckan och har mötts av en telefonsvarare istället för ett "ja det är Micke", som svar så kan jag meddela att min mobil dog förra fredagen. Att jag inte ringt upp er beror alltså inte på att jag dissar er utan att jag helt enkelt inte vet om att ni har ringt. Så om ni behöver få tag på mig så får jag just nu hänvisa till min mail [email protected]

Döden för min kära mobil var plötslig och utan förvarning. Jag skulle som vanligt ta min cykeltur på en dryg kvart till Sveriges radio då det kom ett rejält skyfall. Jag hade mobilen i jackan på min regnjacka (som är en gammal sliten och fullständigt ovärdig regnjacka men det är en annan sak) och svarade i telefonen vid ett tillfälle längs cykelvägen. Det var min chef som ville ha lite utvärdering av morognprogrammet eftersom det var första gången jag sände morgonprogrammet själv. Det var det sista samtalet jag pratade i mobilen.......10 minuter senare var jag på radion och när jag kollade till mobilen någon timme senare var det fullt med imma på insidan av dispayen, batteriet hade svällt upp så att mobilen höll på att spricka och det var omöjligt att få liv i den. Detta bekräftades när jag frågade i en telefonbutik här i Jönköping. "Den där är körd", sa de kort.


Mobilen som en gång levde

Jakten började då på en ny mobil. Eftersom jag nyss köpt en handsfree, har en laddare och dessutom ett minneskort där 700 foton ligger så ville jag ha en ny Sony Ericsson med plats för minneskort och hittade en sådan på tradera. Dessvärre var det fler i budgivningen om den mobilen men jag tänkte då att jag ska vara beredd att lägga ett bud sista minuten om det så behövs. Då hinner ju ingen buda över. Klockan närmade sig deadline och jag gick in på sidan under den sista minuten för att lägga det sista budet. Då hängde sig min internetuppkoppling..

Jag fick iväg budet en halv minut för sent för det stod att auktionen var avslutad så jag har fortfarande ingen mobil i nuläget men letar vidare. Om någon av er läsare har något tips på någon vänlig själ som vill låna ut eller sälja sin ericsson-nalle så får ni gärna höra av er. Jag traderar vidare även om det allt kan bli tradigt i längden.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: