Schlager-Micke

2008-05-20
13:57:01

Semifinal 1 ikvall
Nu blir det ett blogginlagg utan de tre sista bostaverna i alfabetet. Ja, ni far sta ut med det for jag sitter pa ett internetcafe just nu dar de bokstaverna inte finns. Hur som helst sa har jag sett tva repetitioner till semifinal 1 nu. Forst via TV-skarm i presscentret och sen i Beogradska arena och jag tycker fortfarande att det ar ett svagt startfalt men givetvis har vissa latar vaxt. Israels ballad tar sig rejalt i sandning. Det ar snyggt bildproducerat och killen sjunger riktigt bra. Men den har ett svart utgangslage och jag velar fram och tillbaka om jag ska placera den pa finalplats. Nagra av kvallens latar ar sjalvskrivna i final. Armeniens qele qele ar ett spannande och snyggt nummer och en lat som vaxt mycket har. Solklar finalplats. Lika solklar ar Rysslands finalplats. Dima Bilan har synts overallt har och det ar ingen tvekan om att han ar den storsta stjarnan i arets ESC. Hans nummer innehaller bade att han slanger av sig skjortan som att en kille kommer dyka upp pa scenen och aka rullskridskor. Men jag tycker fortfarande laten ar vardelos, men vad hjalper det nar alla inbillar sig att Dima ar sa fantastisk.

Dustin the turkey kan lugnt rakna med en finallats ocksa. Det nummret ar sa skruvat att alla europas anti-roster kommer samlas for en gemensam manifestation: Dustin for winner.

10 av de 19 latar som tavlar ikvall kommer ju att komma till final och jag slanger ut ett tips for vilka 10 jag tror det blir. Namligen foljande:

Armenien
Ryssland
Grekland
Irland
Belgien
Bosnien
Norge
Azerbadjan
Rumanien
Moldavien

Jag hoppas innerligt att jag har fel pa Azerbadjan. Deras Day after day representerar allt som blivit daligt med ESC. Det ar ingen lat, det ar ett rent visuellt nummer som ar rent avskyvart. Moldavien finns det egentligen ingen anledning att tro pa. Men det ar alltid en obegriplig lat fran ost som gar vidare och eftersom jag inte hittar nagon anledning alls for nagon att rosta pa moldavien sa far den helt enkelt placeras pa den sista finalplatsen.

Om jag daremot fick valja finalister sjalv fran kvallens semi sa skule det se ut som foljer, i rangordning.

Norge
Bosnien
Armenien
Israel
Grekland
Slovenien
Rumanien
Montenegro
Andorra
Polen

Kommentarer:
#1: Anton

Mitt absoluta favoritbidrag efter denna kväll är Israel. Oerhört snygg röst, snygg i bild och stilrent framförande (med undantag för den töntiga manskören). Bra ifrån sig gjorde oxå Finland, faktiskt, men Norge var en besvikelse, tråkigt så in i norden. ;-)

2008-05-20 @ 23:33:33

7 av 10 till final, både vad gäller ditt tips och vad du hoppades på. Det var inte illa. Själv fick jag in 7 av 10 (tips) och 6 av 10 (personlig smak). Finland är skrällen. Jag tror att juryn valde Norge.

2008-05-20 @ 23:49:42

Keep the good works comming.

2010-04-26 @ 11:48:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: